Witcher 3 działa na procesorze RISC-V, ale ze stosunkowo niską liczbą klatek na sekundę
RISC-V to wciąż nowa architektura, ale jej charakter open-source niesie ze sobą duży potencjał. Wiele firm wprowadziło już na rynek produkty oparte na tej architekturze, a ostatnio ogłoszono nową płytę główną RISC-V dla Framework Laptop 13 jest jedną z nich.
Biorąc pod uwagę, że procesory RISC-V są na wczesnym etapie rozwoju, nie skupiano się zbytnio na części gamingowej. Jednak deweloperom Box86/Box64 udało się zagrać na Milk-V Pioneer, która jest płytą główną dla deweloperów z SOPHON SG2042 64-bitowym procesorem.
Deweloperzy sparowali płytę z kartą AMD Radeon RX 5500 XT i zagrali w The Witcher 3. Jednak wrażenia nie są podobne do tych, które można uzyskać na głównych procesorach x86/x64 głównych procesorach x86/x64. Rozgrywka jest bardzo niestabilna, a deweloperzy mogli uzyskać co najwyżej 15 FPS.
Choć to wciąż imponujący wynik jak na system z procesorem RISC-V, uruchomienie gry to kolejne wyzwanie. Twórcy zauważają, że znaczące problemy wynikają z instrukcji procesora x86_x64 https://www.techtarget.com/whatis/definition/instruction-set architektury open-source. Prawie wszystkie aplikacje i gry opierają się na określonych instrukcjach, a gdy muszą działać na innej architekturze, instrukcje te muszą zostać zastąpione lub zduplikowane.
Tak więc, aby uruchomić The Witcher 3 na Milk-V Pioneer, programiści Box86/Box64 musieli użyć Box64który emulował instrukcje x86, podczas gdy DXVK i Wine wypełniały luki. Deweloperzy zauważają jednak, że kilka instrukcji x86 było trudnych do przetłumaczenia.
Spowodowało to poświęcenie dużej mocy sprzętowej na nadmierne "tłumaczenie" Gdyby tak nie było, konfiguracja RISC-V mogłaby zaoferować bardzo grywalne wrażenia na The Witcher 3.
Jeśli chodzi o inne szczegóły dotyczące procesu uruchamiania The Witcher 3 na RISC-V, deweloperzy mają szczegółowy blog na którym wszystko wyjaśniają. Zamieścili również film z uruchomioną grą, który można obejrzeć poniżej.
Źródło(a)
Box86 via: Tom's Hardware