Właściciele Chevy Bolt EV i EUV na lata 2020-2022 otrzymują teraz 1400 USD za zainstalowanie oprogramowania diagnostycznego baterii w swoich samochodach
W 2021 roku General Motors (GM) wycofał wszystkie samochody Chevy Bolt EV i EUV z lat 2017-2022 z powodu wadliwych akumulatorów wysokonapięciowych wyprodukowanych przez LG. Chociaż GM obiecał pełną wymianę akumulatorów w wycofanych pojazdach, firma zmieniła politykę wymiany na obejmującą tylko Chevy Bolty z lat 2017-2019, a nie modele 2020-2022 w czerwcu tego roku. Zamiast tego GM zdecydował się zainstalować narzędzie diagnostyczne w Boltach z lat 2020-2022, aby ustalić stan akumulatorów i określić, czy wymagają one wymiany.
Jak donosi ElectrekgM oferuje teraz 1400 USD w formie karty Visa eReward właścicielom Chevy Bolt 2020-2022, jeśli pozwolą na instalację oprogramowania diagnostycznego baterii w swoich samochodach elektrycznych samochodach elektrycznych. Po instalacji narzędzie będzie monitorować stan akumulatora przez 6 400 mil (10 000 km), aby określić, czy akumulator wymaga pełnej wymiany, czy nie. Podczas okresu diagnostycznego wynoszącego 6 400 mil, bateria zostanie zablokowana do 80% pełnej pojemności, a 100% pojemności zostanie odblokowane, gdy narzędzie zwróci pozytywny wynik.
Jeśli jednak oprogramowanie stwierdzi, że bateria jest uszkodzona, powiadomi właścicieli, po czym użytkownicy będą mogli zaplanować pełną wymianę baterii.
Wypłata 1 400 USD dla właścicieli Boltów jest częścią zaawansowanej ugody zbiorowej, a właściciele będą musieli podpisać zwolnienie prawne. Według GMoferta dotyczy tylko amerykańskich Chevy Bolt objętych wycofaniem N212345944 i którzy zdecydują się zainstalować "Ostateczne rozwiązanie programowe" przed 31 grudnia 2023 r. Firma wysyła teraz listy do kwalifikujących się klientów z instrukcjami dotyczącymi uzyskania odszkodowania w wysokości 1400 USD.
Jeśli ostateczne rozliczenie pozwu zbiorowego wyniesie więcej niż 1400 USD, GM zrekompensuje pozostałą kwotę.