Właściciele Rivian R3X i R2 nie będą "palantami" w Superchargers, ponieważ Tesla przygotowuje przedłużacz NACS
Według Rivian R3X i R3, a także prototypu R2 na scenie, gdy dyrektor generalny RJ Scaringe ogłosił je, ich port ładowania zostanie przeniesiony.
Zamiast obecnego portu CCS z przodu po lewej stronie, następne pojazdy Rivian będą wyposażone w port NACS z tyłu po prawej stronie, dzięki czemu będą mogły bezpośrednio podłączyć się do doładowań Tesli.
Podczas gdy fani Rivian pokochali design, specyfikacje, a nawet sugerowane ceny R3X, R2 i R3, natychmiast pojawiły się głosy oburzenia dotyczące lokalizacji portu NACS. Zamiast z tyłu po lewej stronie, jak w pojazdach Tesli, znajduje się on z tyłu po prawej stronie, gdzie większość kabli Supercharger nie sięga.
Rivian twierdzi, że nie wszystkie samochody elektryczne muszą robić to, co robi Tesla. Uważa również, że kiedy R2 zostanie wprowadzony na rynek, infrastruktura ładowania będzie na tyle rozwinięta, że lokalizacja portu ładowania nie będzie miała tak dużego znaczenia jak obecnie. Główny inżynier Tesli Cybertruck, Wes Morrill, jest innego zdania:
Wiem, że sieć Rivian została zainstalowana w celu obsługi przedniego lewego / tylnego prawego, ale jest <500 uchwytów szybkiego ładowania Adventure Network w porównaniu do ponad 50 000 uchwytów Supercharger. Zrobili Państwo właściwą rzecz dla klientów przechodzących do NACS. Proszę pokonać ostatnią milę i umieścić go w miejscu, które płynnie współpracuje z istniejącą infrastrukturą. Może to być przednia prawa strona, jeśli próbują Państwo zoptymalizować parkowanie na ulicy. Z niecierpliwością czekam na harmonijne ładowanie świetnie wyglądającego pojazdu elektrycznego.
Nawet w 2026 r. wiele ładowarek Tesli nadal będzie należało do odmiany V2/V3, podczas gdy Superchargers V4 z dłuższym kablem z dłuższym kablem biegnącym na zewnątrz stosu są właśnie instalowane w nowych lokalizacjach. Niedawno pojazdy elektryczne Forda jako pierwsze uzyskały bezpośredni dostęp do Supercharger dostępa Tesla zaktualizowała swoją aplikację i witrynę pomocy technicznej, aby odzwierciedlić fakt, że zabranie dwóch parking miejsc parkingowych podczas ładowania samochodów innych niż Tesla może być konieczne ze względu na lokalizację ich portów.
Większość kabli Supercharger w miejscach NACS Supercharger powinna być w stanie dotrzeć do portu ładowania pojazdu elektrycznego, jednak w niektórych przypadkach może być konieczne zaparkowanie nad linią w celu wygodnego ładowania. Proszę unikać parkowania po przekątnej, aby dosięgnąć kabla i starać się zasłaniać jak najmniej punktów ładowania. Lokalizacje portów ładowania różnią się w zależności od modelu pojazdu elektrycznego, co wymaga współdzielenia kabli między sąsiednimi stanowiskami w wielu lokalizacjach. Tesla szybko wdraża nasz najnowszy słupek V4 Supercharger, który dociera do wszystkich pojazdów elektrycznych na tym samym stanowisku Supercharger. Ponadto zachęcamy wszystkich producentów pojazdów do ustandaryzowania lokalizacji portów ładowania z tyłu po stronie kierowcy lub z przodu po stronie pasażera.
W tej ostatniej notatce Wes kontynuował ostrzeżenie, że "ta lokalizacja na zawsze skazuje wszystkich właścicieli Rivian na bycie palantem zajmującym dwa miejsca przy ładowarce Tesli...".
Tesla jednak już pracuje nad rozwiązaniem, więc Rivian może mieć rację, utrzymując swoje porty ładowania R2 i R3 tam, gdzie chce. Po otwarciu swojej sieci Supercharger dla innych pojazdów elektrycznych, najpierw od Forda, a wkrótce od Rivian, Tesla zaktualizowała swoje instrukcje ładowania, aby ogłosić, że "pracuje nad kablem przedłużającym NACS do NACS, który będzie dostępny do zakupu w przyszłości".
Nie znamy dokładnej ceny, długości przedłużacza ani daty premiery wspomnianego kabla, ale może to być ostateczne rozwiązanie zapobiegające przepełnieniu lub gorącym kłótniom w lokalizacjach Supercharger, gdy inne pojazdy elektryczne zaczną się tam rozprzestrzeniać.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Wes Morrill (X), Tesla