Właściciele Tesli Model Y zapłacą teraz do 2,40 USD podatku od ładowania pojazdów elektrycznych za każdą sesję Supercharger w Wisconsin
Stan Wisconsin wprowadził podatek od ładowania pojazdów elektrycznych w wysokości trzech centów za kWh dostarczony przez dowolną ładowarkę poziomu 3 o mocy do 250 kW lub przez ładowarki poziomu 1 i 2 zainstalowane po 22 marca.
Oznacza to, że dla każdego właściciela Tesli Model Y w Wisconsin pełna sesja ładowania na tych stacjach będzie teraz kosztować około 2,40 USD więcej.
"Rejestracja i podatek akcyzowy mają zastosowanie niezależnie od tego, czy stacja ładowania jest dostępna do użytku publicznego i czy konsument jest obciążany opłatą za energię elektryczną ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych", stanowi ustawa Wisconsin Act 121 z 2023 roku. Prawdopodobnie oznacza to, że nawet ci starsi właściciele Modelu S lub X, którzy mają dożywotnie bezpłatne doładowanie, będą teraz musieli uiścić opłatę.
Jest to dodatek do i tak już stosunkowo wysokiej opłaty w wysokości 175 USD, która jest zasadniczo rocznym podatkiem drogowym nakładanym przez Wisconsin na właścicieli pojazdów elektrycznych.
Od 1 stycznia 2025 r. wszyscy właściciele lub operatorzy stacji ładowania pojazdów elektrycznych będą musieli zarejestrować się online w Departamencie Podatkowym Wisconsin, zanim rozpoczną"dostawę lub umieszczenie energii elektrycznej ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych, która podlega podatkowi akcyzowemu"
Mieszkaniowe stacje ładowania, takie jak Tesla Gen 2 Wall Connector, nie podlegają nowemu podatkowi od ładowania pojazdów elektrycznych w stanie Wisconsin, chyba że są instalowane w miejscach publicznych, takich jak hotele. Jako uzasadnienie dodatkowego podatku od ładowania pojazdów elektrycznych, sekretarz Departamentu Podatkowego David Casey powołuje się na utrzymanie dróg:
Podatek akcyzowy stanowi kluczowe źródło dochodów na utrzymanie dróg i infrastruktury Wisconsin. Pomoże on zapewnić stałe finansowanie napraw i budowy dróg, ponieważ kierowcy w Wisconsin coraz częściej przesiadają się na pojazdy elektryczne, jednocześnie tworząc bardziej sprawiedliwy system, w którym wszyscy kierowcy uczestniczą w kosztach utrzymania dróg.
Po długim miesiącu miodowym z właścicielami pojazdów elektrycznych, coraz więcej stanów zaczęło wprowadzać wyłączne roczne podatki drogowe
podatki drogowe. Podatki od pojazdów elektrycznych są zazwyczaj wyższe niż w przypadku starszych pojazdów z silnikiem spalinowym, a stanowe departamenty dochodów tłumaczą to faktem, że samochody elektryczne są średnio cięższe i powodują większe zużycie lokalnych dróg.
Nowa opłata Wisconsin od każdej sesji ładowania pojazdów elektrycznych brzmi jednak jak podwójne opodatkowanie z tego samego powodu, co utrzymanie dróg.
Źródło(a)
Wisconsin DOR (PDF) za pośrednictwem WTMJ