Właściciele Tesli zapłacą dodatkowo za ładowanie powyżej 80% na wybranych stacjach, ponieważ bezpłatne dożywotnie ładowanie Supercharging może teraz zostać przeniesione na Model Y
Podczas telekonferencji w tym tygodniu Elon Musk wspomniał, że Tesla nadal spodziewa się osiągnąć prognozowaną sprzedaż 1,8 miliona sztuk w tym roku. Oznacza to, że w bieżącym kwartale musi sprzedać znacznie więcej samochodów elektrycznych niż w III kwartale, a Tesla najwyraźniej robi wszystko, co w jej mocy, aby pobudzić popyt.
Po tym, jak Model 3 i Model Y otrzymały ostatnio kolejną obniżkę cen obniżkę cen w tym roku, Tesla zaktualizowała również ulga podatkowa zachęcając przyszłych właścicieli do odebrania dostawy przed końcem roku, jeśli chcą zakwalifikować się do pełnej kwoty 7 500 USD. Tesla znalazła teraz inny sposób, aby zmusić klientów do dostawy do 31 grudnia, aby zwiększyć sprzedaż w IV kwartale, bezpłatne ładowanie na całe życie.
Istnieje wiele tysięcy właścicieli samochodów Tesla, którzy nadal korzystają z bezpłatnych dożywotnich sesji Supercharger, które Tesla rozdawała jako zachętę do zakupu lata temu, kiedy jej flota była jeszcze raczej niewielka. Później wycofała się z tej oferty, ponieważ stała się ona "niezrównoważona" i skarżyła się, że koszty jej utrzymania sięgają dziesiątek milionów.
Ci, którzy do końca roku dokonają aktualizacji do Tesli Model Y, S lub X, będą jednak mogli przenieść swój stary dożywotni bonus za ładowanie do nowego pojazdu. Oto warunki bezpłatnego transferu ładowania:
- Dostawa musi zostać zrealizowana przed godziną 23:59 w dniu 31 grudnia, a oferta jest ważna dla zamówień oczekujących.
- Starszy pojazd i nowy VIN muszą znajdować się na tym samym koncie w Tesli.
- Oferta nie obejmuje uszkodzonych pojazdów lub pojazdów otrzymanych w ramach korekt cenowych, takich jak premie lojalnościowe.
- Jednorazowy transfer, który nie wymaga wymiany.
Krótko mówiąc, w przyszłym kwartale na drogach może pojawić się sporo nowego Modelu Y i innych pojazdów Tesli z bezpłatnym dożywotnim doładowaniem.
Ponieważ złącze NACS Tesli staje się de facto branżowym standardem ładowania przyjętym przez głównych producentów samochodów, takich jak Toyotajednak stacje Supercharger mogą stać się dość zajęte w godzinach szczytu. Wygląda na to, że Tesla zdaje sobie z tego sprawę i może walczyć z zatłoczeniem Supercharger za pomocą nowej opłaty.
W kodzie źródłowym najnowszej aktualizacji oprogramowania 2023.38, która przynosi Supercharger wait to sposób, w jaki Tesla może zmusić tych, którzy usuwają 80% limit ładowania zapłacić dodatkowo. Obecnie próg 80% na zatłoczonych stacjach Supercharger można łatwo przekroczyć bez żadnych kar.
W przyszłości Tesla może jednak zdecydować się na zastosowanie czegoś w rodzaju opłat za minutę bezczynności, jeśli właściciel usunie limit i pozostanie po 80% podczas ładowania w godzinach szczytu. Wydaje się, że ta możliwość jest teraz wbudowana w oprogramowanie i to tylko kwestia decyzji Tesli, kiedy przestawić przełącznik na ewentualną opłatę za przeciążenie Supercharger.
Proszę kupić złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
Peeked a bit into 2023.38, lots of stuff seems to be in motion.
— green (@greentheonly) October 20, 2023
Congestion fees added (if you charge above 80% on a congested supercharger)
"object on road" pushed by map service (waze-like, but detected by (other tesla) car visions?)
option to autodial 911 on airbag deploy