Wojna cenowa BYD zmusza Teslę do ograniczenia produkcji Modelu Y i Modelu 3
W obliczu ostrej konkurencji ze strony lokalnych producentów pojazdów elektrycznych, Tesla podejmuje kroki w celu ograniczenia produkcji w swojej największej fabryce Gigafactory w Szanghaju.
Zamiast 7-dniowego tygodnia pracy, pracownicy Tesli w Giga Shanghai są teraz wzywani na zaledwie pięć dni, a produkcja baterii Tesli w tym miejscu stoi w obliczu jeszcze głębszych cięć produkcyjnych.
Tesla produkuje Model Y i odświeżony Model 3 Highland w Giga Shanghai, ale konkurują one z dziesiątkami modeli i wersji chińskich producentów pojazdów elektrycznych. Na przykład największy na świecie producent samochodów elektrycznych BYD rozpoczął nowy rok od ogromnej obniżki cen obniżką cen dla odświeżonych modeli w całym swoim portfolio.
Najtańszy samochód elektryczny, na przykład BYD Seagullzaczyna się teraz od mniej niż 10 000 USD w Chinach. Takie ceny podnoszą alarm w Waszyngtonie, a administracja Bidena bada zagrożenie ze strony bliskiego importu chińskich pojazdów elektrycznych lub części w miejscach takich jak Meksyk.
Wydaje się jednak, że wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych po okresie wczesnej adopcji spada, a chińscy giganci, którzy przez dekadę inwestowali w produkcję pojazdów elektrycznych i akumulatorów, stoją w obliczu problemów z nadpodażą. Doprowadziło to teraz do ogromnej presji cenowej w kraju, więc Tesla musi radzić sobie z każdym głównym producentem pojazdów elektrycznych, który obniża ceny i wprowadza nowe modele, aby pobudzić popyt.
NIOna przykład, doradził nabywcom Modelu Y, aby poczekali na jego bezpośredniego konkurenta Onvo, którego koszty produkcji są o 10% niższe niż Tesli, a jednocześnie ma on architekturę 800V, wymianę baterii i inne zalety w stosunku do Modelu Y.
W poniższym filmie CEO NIO prezentuje przestrzeń wewnętrzną i jakość wykonania nadchodzącego konkurenta Modelu Y, z którym Tesla będzie musiała się wkrótce zmierzyć.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon