Wskazówka dotycząca dwukierunkowego ładowania Tesla Cybertruck znaleziona w kolorowance Tesli ze wszystkich miejsc
Tesla potwierdziła wcześniej, że jakaś forma dwukierunkowego ładowania pojawi się w jej pojazdach w najbliższej przyszłości, ale szczegóły dotyczące tego, kiedy i jak ta funkcja zostanie wprowadzona, były skąpe. Cytat na wewnętrznej stronie kolorowanki Tesli, zamieszczony przez Greggertruck na Twitterze, w centrum serwisowym Tesli, daje nam pierwszą wskazówkę, że Cybertruck może być pierwszym pojazdem Tesli EV, który otrzyma tę funkcję.
"Ma wystarczającą moc baterii, aby naładować Teslę", czytamy w podpisie jednej ze stron kolorowanki Tesli, dając fanom Cybertrucka wskazówkę na temat możliwości ładowania pojazdu między pojazdami w nadchodzącym Cybertrucku. Jak ta funkcja będzie się objawiać, nie jest jeszcze jasne, ale konkretna wzmianka o ładowaniu pojazdów elektrycznych wskazuje, że Cybertruck będzie w stanie wytworzyć całkiem przyzwoitą ilość mocy, gdy się pojawi.
Bateria Cybertrucka podobno taktuje w około 100 kWh, co czyni go idealnym kandydatem do ładowania V2L (pojazd-ładunek) i dwukierunkowego, a jego możliwości terenowe i holownicze https://www.notebookcheck.net/Tesla-Cybertruck-spotted-getting-sideways-in-winter-testing-footage-from-New-Zealand-Southern-Hemisphere-Proving-Grounds.732724.0.html stawiają go w dobrej pozycji do wykorzystania jako pojazd do odzyskiwania pojazdów elektrycznych. Jak to wygląda w praktyce, okaże się już wkrótce, jeśli premiera Cybertrucka podobno pod koniec 2023 roku jest jakąkolwiek wskazówką.
Istnieje wielu innych producentów, takich jak BYD, Hyundai, Kia i Nissan, którzy już oferują możliwości V2L i V2H (pojazd-do-domu), ale ładowanie innego pojazdu elektrycznego za pomocą tych zasilaczy 120 V lub 240 V AC - które osiągają maksymalną moc 3,6 kW w przypadku Hyundai, Genesis i Kia - nie jest do końca praktyczne. Ford w swoim F-150 Lightning oferuje do 9,6 kW mocy za pośrednictwem funkcji 240 V Pro Power Onboard, co z pewnością wystarczy do naładowania innego pojazdu elektrycznego w mgnieniu oka - choć powoli. Rivian ze swojej strony obiecał ładowanie dwukierunkowe
Jeśli Tesla prawidłowo wdroży funkcje takie jak ładowanie dwukierunkowe, może to udowodnić, że Jim Farley z Forda mylił się co do Jima Farleya o braku praktycznej atrakcyjności Cybertrucka.
New coloring book at Tesla service centers. states "has enough battery power to charge a Tesla"
— Greggertruck (@greggertruck) July 13, 2023
bidirectional confirmed? @elonmust
kiddos saw it first ha! pic.twitter.com/fOvDrmpLSQ
@Tesla Coloring book ???? pic.twitter.com/YZKvixpE1e
— Matthew Baumann (@Matt_E_Baumann) July 14, 2023
Źródło(a)
Greggertruck na Twitterze, Zecar, InsideEVs