Współpraca Microsoft i Valve?
Firmie Valve przybyła w tym roku konkurencja pod postacią wielu nowych platform cyfrowej dystrybucji gier (Epic Games, Discord). W tej sytuacji jedną ze strategii jest ucieczka do przodu, czyli zaoferowanie czegoś, czego nie ma u konkurencji, lub czegoś, co nie jest jeszcze specjalnie popularne. Tym czymś może być tryb cross-platform multiplayer (np. gracze PC, Xbox One i Nintendo Switch obsługiwani przez ten sam serwer w ramach rozgrywki online).
Tytułowa współpraca miałaby się sprowadzać do sprzężenia konsoli Xbox Live z platformą Steam rozumianą jako wzajemna wymiana danych. Może się zacząć choćby od uznawania różnych sposobów logowania (SteamID lub konto Xbox Live). Coś takiego wypatrzono (pole xbox_pairwise_id) w kodzie źródłowym Steam Beta dostępnym w serwisie GitHub.
Korzyść z opisanych wyżej zmian mogą odnieść m.in. osoby kupujące gry komputerowe za pośrednictwem sklepu Windows 10 Store (trafią nie na serwery organizowane przez Microsoft a na wspólne, przygotowane w porozumieniu z firmą Valve).
Źródło: OC3D