Współpraca Microsoft i Walmart
Tytułowa współpraca ma się przyczynić do przyśpieszenia rezultatów uzyskiwanych w internecie przez amerykańską firmę Walmart (11 718 sklepów stacjonarnych i 2,3 mln pracowników na całym świecie). Kluczową rolę ma odegrać platforma chmurowa Microsoft Azure (Windows Azure, SQL Azure i Windows Azure Platform AppFabric). Częścią umowy, która ma się przyczynić do zwiększenia produktywności w Walmarcie, jest także intensywne wykorzystanie pakietu biurowego Microsoft Office 365.
W praktyce inżynierowie z obu firm mają przenieść istniejące oprogramowanie do chmury. To samo czeka serwisy internetowe walmart.com i samsclub.com. Celem jest większe umiędzynarodowienie sklepu, czyli można się spodziewać wejścia na nowe rynki i dodania nowych usług tam, gdzie Walmart już był obecny.
Umowa została podpisana na pięć lat i ma się opierać o partnerstwo win-win (korzyści po obu stronach). Nikt nie ukrywa także, że chodzi o stworzenie konkurencji dla potentata sprzedaży przez internet, jakim jest firma Amazon.
Źródło: MSPoweruser