Po sukcesie rynkowym swojego pierwszego samochodu elektrycznego, modelu SU7xiaomi przygotowuje się do debiutu SUV-a YU7, który wydaje się być przeznaczony do bezpośredniego zmierzenia się z nowym Tesla Model Y.
Chiński odpowiednik FCC właśnie wyciekł najwyższe wykończenie Xiaomi YU7 i przewyższa Model Y Long Range. Według organu regulacyjnego MIIT, YU7 jest certyfikowany na zasięg 770 km (CLTC), czyli o 50 km więcej niż odpowiednie wykończenie Modelu Y.
Pomimo większej baterii i dłuższego zasięgu na jednym ładowaniu, cena Xiaomi YU7 ma zaczynać się od równowartości 34 500 USD, czyli o 2 000 USD mniej niż cena początkowa Modelu Y w Chinach.
Akumulator o pojemności 96,3 kWh zapewnia większy zasięg na jednym ładowaniu, a Xiaomi zarejestrowało również wydajny akumulator niklowy o pojemności 01,7 kWh, który prawdopodobnie będzie zasilał topową wersję YU7 AWD o mocy 691 koni mechanicznych.
Xiaomi zarejestrowało również wersje z i bez LiDAR na dachu, co sugeruje, że tańsze modele RWD mogą polegać na sprzęcie do autonomicznej jazdy, takim jak Tesla. Dla nich Xiaomi certyfikowało również baterię LFP.
Zewnętrznie, języki projektowe YU7 przenoszą się z SU7, aż do żółtych zacisków hamulcowych i reflektorów w kształcie kropli deszczu, ale wnętrze wprowadzi nowatorskie podejście do tablic przyrządów EV. To, co zarejestrowało Xiaomi, to przesunięty pasek ultraszerokiego ekranu, który ułatwi śledzenie parametrów samochodu przez cały czas podczas jazdy, bez rozpraszania uwagi przez duży ekran pomocniczy.
Xiaomi, które zdobyło uznanie dzięki wysokiej jakości urządzeniom, takim jak głośniki Bluetooth i telefony Redmi, ma również rozległe portfolio wszystkiego, od elektroniki domowej po skutery elektryczne, a ostatnio zajęło się samochodami.
Jej dyrektor generalny Lei Jun cieszy się kultem wśród opinii publicznej, która uważa go za chińską wersję Elona Muska. Może to być jeden z powodów, dla których jego pierwszy samochód elektryczny, sedan SU7, był natychmiastowym hitem. Lei Jun niedawno zaprezentował najpotężniejszy samochód SU7 Ultra która kosztuje mniej i działa szybciej niż Tesla Model S Plaid.
Nie powinien był jednak wspominać, że plakietka Xiaomi na masce SU7 Ultra jest pozłacana, ponieważ pierwsi użytkownicy jego wysokiej klasy EV skarżyli się, że ich plakietki są kradzione że ich odznaka została skradziona.
Co prawda Lei Jun natychmiast napisał"proszę nie wpadać na pomysł kradzieży - nie warto łamać prawa z powodu takiej ilości złota", ale plakietki SU7 Ultra i tak zaczęły pojawiać się w serwisach ogłoszeniowych.
Po przeanalizowaniu, odznaka SU7 Ultra zwróciła zawartość złota, która w rzeczywistości jest ledwo warta trzydzieści dolarów, ale to i tak nie powstrzymało ludzi przed kradzieżą.