Wyciek pojemności baterii Juniper 2025 Model Y wyjaśnia znikomy wzrost zasięgu
Rozmiar baterii dwóch Model Y Juniper które Tesla właśnie ogłosiła, okazały się względnym rozczarowaniem.
Wcześniej mówiło się, że Model Y Juniper będzie wyposażony w większy95 kWh na końcu wysokiej wydajności i nowym 66 kWh fosforanem manganu M3P firmy CATL dla podstawowego modelu RWD.
W raporcie o chłodnej reakcji dyrektora generalnego Xiaomi na ogłoszenie Juniper, pojemność baterii Modelu Y 2025, która wyciekła z chińskiej jednostki certyfikującej pojazdy, wydaje się pozostać w dużej mierze taka sama.
rozmiar baterii Juniper 2025 Model Y
- 62.5 kWh (jednosilnikowy RWD)
- 78.4 kWh (dwusilnikowy AWD)
Model Y Juniper AWD Long Range z 2025 r. jest podobno zasilany akumulatorem o pojemności użytkowej 78,4 kWh, czyli około 80 kWh i więcej. To właśnie mają na pokładzie obecne wersje Long Range i Performance w USA.
Podstawowy RWD Model Y Juniper nie będzie sprzedawany w USA, ponieważ ma chińskie ogniwa LFP wyprodukowane przez CATL, ale jego akumulator oferuje 62,5 kWh użytecznej pojemności, nieco ponad 60 kWh pakietu Standard Range Model Y, który Tesla sprzedawała w USA do niedawna.
Wyjaśnia to, dlaczego Model Y 2025 AWD oferuje tylko o 3% większy zasięg na jednym ładowaniu niż wcześniej, podczas gdy RWD, który ma nieco większą baterię, oferuje 7% wzrost zasięgu.
Zasięg zarówno wersji RWD, jak i AWD Modelu Y Juniper wydaje się jednak bardziej wynikać z ich konstrukcji i wzrostu wydajności układu napędowego, a nie z większych akumulatorów.
"Od przedniego zderzaka po tylne światła, nadwozie zostało całkowicie przeprojektowane, aby odblokować maksymalną wydajność, dzięki czemu można uzyskać największy zasięg na każdym ładowaniu" - radzi Tesla. Model Y Juniper jest nieco lżejszy niż wcześniej, z bardziej opływową aerodynamiką i został"przeprojektowany od przodu do tyłu, aby poprawić zasięg, wydajność i żywotność", powtarza Tesla.
Krótko mówiąc, znikomy wzrost zasięgu Modelu Y Juniper 2025 w porównaniu do jego poprzednika można wytłumaczyć faktem, że wynika on z przyrostowego wzrostu wydajności układu napędowego i niższego współczynnika oporu powietrza wynoszącego 0,22 w porównaniu do 0,23 Cd starego Modelu Y.
Wszelkie marzenia o większej baterii odświeżającej Model Y Juniper będą musiały poczekać na amerykańską wersję, która prawdopodobnie będzie dostarczana z własną baterią Tesli 4680, która zasila Cybertruck. Wtedy też można spodziewać się podobno większego zestawu akumulatorów o pojemności 95 kWh w Modelu Y 2025, prawdopodobnie dla droższych AWD i Performance wykończenia.
Tak znacznemu zwiększeniu pojemności baterii Juniper będzie jednak prawdopodobnie musiał towarzyszyć wzrost ceny. CATL pozostaje sceptyczny co do wzniosłych celów, jakie Elon Musk wyznaczył w zakresie kosztów produkcji 4680 ogniw akumulatorowych, a jego dyrektor generalny powiedział, że tak drastyczna redukcja kosztów nie może się zmaterializować.
Federalne ulgi podatkowe które Tesla zarabia na swoich wyprodukowanych w USA bateriach, mogą to jednak nadrobić w najbliższej przyszłości, więc może wypuścić Model Y 2025 z większym zasięgiem w USA, nie tylko po to, by się chwalić.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon