Wyciek specyfikacji nowego PS5 Pro sugeruje znacznie zwiększone taktowanie procesora i karty graficznej w porównaniu do podstawowego PS5
Na podstawie samej liczby i częstotliwości przecieków można założyć, że Sony może przygotowywać nowe konsole PlayStation 5. Na przykład wideo rzekomego PS5 Slim pokazujący projekt, który zawiera godne uwagi zmiany w porównaniu do obecnej konsoli PS5. Słyszeliśmy również mnóstwo doniesień dotyczących PlayStation 5 Pro, aktualizacji średniej generacji, która jest podobno która ma podobno oferować znacznie większą moc obliczeniową niż vanilla PS5.
Teraz, dzięki Paulowi z RedGamingTech (RGT), mamy "najnowsze" specyfikacje PS5 Pro, które różnią się w niektórych aspektach od poprzednich plotek.
Po pierwsze, Paul twierdzi, że niestandardowy APU PS5 Pro może być produkowany w procesie TSMC 5/4 nm i zawierać procesor z 8 rdzeniami Zen 4 oraz iGPU z 30 procesorami grupy roboczej (WGP). 60 jednostek obliczeniowych (CU) iGPU może być oparte na RDNA 3 lub RDNA 3.5.
Co więcej, oczekuje się, że zarówno CPU, jak i GPU będą taktowane znacznie wyżej niż podstawowe PS5, ponieważ przeciek wspomina o częstotliwościach "znacznie powyżej 3,6 GHz" dla CPU i 2,7 GHz dla GPU. Dla porównania, bazowa PS5 ma zmienną częstotliwość boost CPU wynoszącą 3,5 GHz i zmienną częstotliwość GPU wynoszącą 2,23 GHz.
Co ciekawe, Paul przeprowadza wstępne obliczenia w oparciu o te plotki i pokazuje, że PS5 Pro może mieć łączną moc obliczeniową do 23,04+ TFLOPS, jeśli ma iGPU 30 WGP działające z częstotliwością 3 GHz. Jest to jednak czysta spekulacja ze strony RGT, więc należy ją traktować jako taką.
Po stronie pamięci przeciek sugeruje połączenie 16 GB GDDR6 i nieznanej ilości DDR5 dla systemu operacyjnego. Twierdzi również, że SSD ale nie podaje żadnych szczegółów na temat tego, jakie to mogą być ulepszenia. Rozsądne jest jednak założenie, że Sony może zwiększyć rozmiar dysku przy zachowaniu niezmienionej prędkości, ponieważ podstawowy dysk SSD PS5 jest już bardzo szybki i wynosi 5,5 GB / s.
Co ciekawe, Paul donosi, że PS5 Pro APU może posiadać 96 jednostek ROP (Render Output Units), co stanowi wzrost o 50% w stosunku do podstawowej wersji PS5. Jeśli to prawda, może to znacznie zwiększyć współczynnik wypełnienia pikseli w porównaniu z konsolami obecnej generacji. Według obliczeń leakera, zakładając, że zegar GPU pozostanie taki sam jak w waniliowym PS5, PS5 Pro może mieć Pixel Fillrate na poziomie 214 Gpikseli lub około 50% więcej.
Krótko mówiąc, PS5 Pro szykuje się na gigantyczny skok wydajności w stosunku do obecnego PS5. Jednak Sony nie potwierdziło jeszcze ani nie zaprzeczyło istnieniu PS5 Pro, więc potraktuj przedstawione tutaj informacje jako nieostateczne i wysoce prawdopodobne, że ulegną zmianie.