Notebookcheck Logo

Wyciekły informacje o wydajności PlayStation 5 Pro: Konsola może podobno osiągnąć 4K 60 FPS bez PSSR

PlayStation 5 Pro trafi na półki sklepowe w nadchodzących tygodniach (źródło obrazu: Sony)
PlayStation 5 Pro trafi na półki sklepowe w nadchodzących tygodniach (źródło obrazu: Sony)
Nowy przeciek z Moore's Law is dead podkreśla niektóre wskaźniki wydajności PlayStation 5 Pro. Najwyraźniej konsola będzie w stanie natywnie uruchamiać gry w 4K 60 FPS, z możliwością zbadania trybu 4K 120 FPS.
Console Gaming Leaks / Rumors

Niedawna zapowiedź Zapowiedź PlayStation 5 Pro wywołała spore poruszenie wśród fanów i entuzjastów. Jego zaporowo wysoka cena oraz brak stacji dysków/pionowej podstawki sprawiły, że był to jeden z najbardziej nielubianych ujawnień konsoli na YouTube. Czy dodatkowe ~300 USD (w tym stacja dysków/podstawka) jest warte tego, co jest zasadniczo odświeżeniem w połowie cyklu? Nowy przeciek z Moore's Law is Dead próbuje odpowiedzieć na to pytanie.

YouTuber Moore's Law is Deadjedna z pierwszych osób, które dokładnie przewidziały możliwości sprzętowe PlayStation 5 Pro, dowiedział się ze źródeł, że konsole mogą natywnie uruchamiać gry w rozdzielczości 1600p-2160p przy stałym 60 FPS. Dotyczy to maksymalnej wierności wizualnej, ale wartości te mogą być nieosiągalne przy zastosowaniu raytracingu. W tytułach, które nie są wymagające wizualnie, pożądany kamień milowy 4K 120 Hz może być możliwy, co Sony aktywnie wypróbowuje.

Wewnętrzna technologia skalowania Sony oparta na sztucznej inteligencji, PSSR, również została poddana wewnętrznej rewizji. Najwyraźniej Sony dodało "wystarczającą ilość pamięci RAM" do PlayStation 5 Pro poprzez "optymalizacje systemu pamięci". W przypadku tytułów intensywnie korzystających z procesora deweloperzy mogą wycisnąć 10% więcej wydajności kosztem zaledwie 1,5% wydajności GPU. Z drugiej strony, nie będzie to miało większego znaczenia, ponieważ starzejący się procesor Zen 2 prawie na pewno nie będzie w stanie nadążyć za nowszym GPU.

Minie trochę czasu, zanim dowiemy się, jak PlayStation 5 Pro radzi sobie w prawdziwym życiu. Niektórzy przewidywali, że może być zbliżony do Radeon RX 7700 XTinni spekulują, że może osiągnąć poziom Radeona RX 7800 XT dzięki identycznej liczbie jednostek CU i nowym funkcjom funkcjom raytracingu. W szczególności należy zwrócić uwagę na RDNA 4 raytracing IP, który da nam wgląd w to, co AMD nowej generacji Radeon RX 8000 radeon RX 8000.

Wyciek wydajności PlayStation 5 Pro (źródło obrazu: Moore's Law is Dead na YouTube)
Wyciek wydajności PlayStation 5 Pro (źródło obrazu: Moore's Law is Dead na YouTube)

Źródło(a)

Prawo Moore'a umarło na YouTube

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 09 > Wyciekły informacje o wydajności PlayStation 5 Pro: Konsola może podobno osiągnąć 4K 60 FPS bez PSSR
Anil Ganti, 2024-09-14 (Update: 2024-09-14)