Wycofanie roweru elektrycznego: Rower elektryczny od uznanego producenta nie powinien być używany pod żadnym pozorem
Cube wycofuje e-rower, a mianowicie 630070 CUBE Reaction Hybrid Rookie SLX 400 teamline 2023 27,5 (XS / 13.5"). Problem, o którym mowa, nie dotyczy jakości produkcji, więc niekoniecznie jest to bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia, ale raczej oprogramowanie. Cube twierdzi, że niektóre z podanych modeli mają obwód koła skonfigurowany w taki sposób, że odbiega od specyfikacji, a tym samym "violating the maximum speed limit permitted with electric assist."
To, z czym można sobie poradzić za pomocą cykloergometru, ma inny wymiar w przypadku roweru elektrycznego, a mianowicie wymiar prawny. Na przykład w Niemczech rowery z silnikami elektrycznymi mogą być używane bez licencji i bez prawa jazdy tylko wtedy, gdy zapewniają przyspieszenie i wspomaganie prędkości do 25 km/h. Jeśli system wspomagania zarejestruje zbyt niską prędkość, przyspieszenie może nawet przekroczyć dopuszczalne 25 km/h.
Cube dokładnie to stwierdza w swoim wycofaniu. Rowery elektryczne, których dotyczy problem, nie powinny być już używane na drogach publicznych, dopóki problem nie zostanie rozwiązany. Cube wskazuje również na możliwe konsekwencje: w zależności od wieku kierowcy, jazda na e-rowerze może skutkować utratą prawa jazdy lub zakazem jego zatwierdzenia/zakupu, a w razie wypadku mogą również wystąpić poważne problemy prawne. Obwód koła może zostać skorygowany przez dealera Cube, więc rower elektryczny nie musi być wysyłany.