Wydajność cybertrucka spada przy otwartej pokrywie bagażnika, co najmniej 25 mil zasięgu przy prędkości 75 mph
Odkąd Tesla Cybertruck został wprowadzony na rynek pod koniec 2023 roku, pojawiło się mnóstwo recenzji i testów, w których omówiono pozytywne i negatywne strony pojazdu oraz oceniono wszystko, od jakości wykonania po możliwości terenowe sprawność w terenie. Najnowszy test Cybertruck z Car and Driver zawierał szczegółowe spojrzenie na wydajność elektrycznego pickupa, a wyniki okazały się mniej niż gwiezdne dla każdego, kto miał nadzieję regularnie wypełniać łóżko rzeczami.
Car and Driver przetestował wydajność Cybertrucka w wielu scenariuszach, ale co najważniejsze, porównał różnicę w wydajności, gdy pokrywa tonneau była zamknięta i gdy była otwarta. Test przeprowadzono przy prędkości 75 mph (ok. 121 km/h) i na pętli testowej w celu wyeliminowania zakłóceń powodowanych przez wiatr.
Podczas gdy Cybertruck okazał się bardziej przemyślany, niż mogłyby na to wskazywać jego kanciaste wymiary, zapewniając zużycie na poziomie 58,3 kWh/100 mil, gdy pokrywa tonneau była zamknięta, wartość ta spadła o ponad 10% do 64,2 kWh/100 mil, gdy łóżko było otwarte. Jest to tylko nieznacznie gorszy wynik niż w przypadku mniejszego Riviana R1T szacowanego na 50 kWh/100 mil.
Car and Driver szacuje, że otwarcie pokrywy bagażnika zmniejszyłoby rzeczywisty zasięg Cybertrucka z 250 mil (ok. 402 km) do około 225 mil (ok. 362 km) - spadek o 10%. Co ciekawsze, osłony kół Cyber Wheel Covers, które Tesla niedawno wycofała ze wszystkich nowych dostaw Cybertruckmiały wymierny wpływ na ogólną wydajność o około 1,7%.
Wyniki były podobne przy prędkości 65 mph (ok. 105 km/h), choć przy ogólnie niższym zużyciu paliwa. Przy zamkniętej pokrywie skrzyni ładunkowej i jeździe z prędkością 65 mph (ok. 105 km/h) szacowany zasięg Cybertrucka wzrósł do 295 mil (ok. 475 km). Gdy łóżko było otwarte, Cybertruck zużywał 54,2 kWh/100 mil przy prędkości 65 mph (ok. 105 km/h), w porównaniu do 49,3 kWh/100 mil przy łóżku zamkniętym przy tej samej prędkości.
Mimo że wyniki testów wskazują na 10% spadek zasięgu, rzeczywistość będzie prawdopodobnie jeszcze gorsza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość scenariuszy, w których pokrywa tonneau jest otwarta, będzie obejmować coś wystającego z górnej części łóżka Cybertrucka, takiego jak wysokie meble, motocykle lub materiały budowlane. Dodatkowe turbulencje i ciężar obiektów takich jak te na łóżku Cybertrucka prawie na pewno będą znaczącą szkodą dla zasięgu pojazdu elektrycznego.
Ten spadek wydajności dotyczy w zasadzie wszystkich pickupów, elektrycznych lub nie, ale może wydawać się bardziej bolesny dla kierowców elektrycznych pickupów, ponieważ ładowanie może być nieco kłopotliwe, w zależności od tego, gdzie się znajdziesz, gdy bateria się wyczerpie. Wcześniej jeden z technicznych YouTuberów odkrył, że Cybertruck może holować tylko coś zbliżonego do swojej maksymalnej ładowności 11 000 funtów (ok. 4 990 kg) przez nieco ponad 100 mil (ok. 161 km), zanim wyczerpie się akumulator.
Proszę kupićodlewany metalowy samochodzik Cybertruck 1/24 na Amazon lub przeczytać o rozwoju Cybertrucka w biografii Elona Muska autorstwa Waltera Isaacsona.