Odkąd Tesla Cybertruck został wprowadzony na rynek pod koniec 2023 roku, pojawiło się mnóstwo recenzji i testów, w których omówiono pozytywne i negatywne strony pojazdu oraz oceniono wszystko, od jakości wykonania po możliwości terenowe sprawność w terenie. Najnowszy test Cybertruck z Car and Driver zawierał szczegółowe spojrzenie na wydajność elektrycznego pickupa, a wyniki okazały się mniej niż gwiezdne dla każdego, kto miał nadzieję regularnie wypełniać łóżko rzeczami.
Car and Driver przetestował wydajność Cybertrucka w wielu scenariuszach, ale co najważniejsze, porównał różnicę w wydajności, gdy pokrywa tonneau była zamknięta i gdy była otwarta. Test przeprowadzono przy prędkości 75 mph (ok. 121 km/h) i na pętli testowej w celu wyeliminowania zakłóceń powodowanych przez wiatr.
Podczas gdy Cybertruck okazał się bardziej przemyślany, niż mogłyby na to wskazywać jego kanciaste wymiary, zapewniając zużycie na poziomie 58,3 kWh/100 mil, gdy pokrywa tonneau była zamknięta, wartość ta spadła o ponad 10% do 64,2 kWh/100 mil, gdy łóżko było otwarte. Jest to tylko nieznacznie gorszy wynik niż w przypadku mniejszego Riviana R1T szacowanego na 50 kWh/100 mil.
Car and Driver szacuje, że otwarcie pokrywy bagażnika zmniejszyłoby rzeczywisty zasięg Cybertrucka z 250 mil (ok. 402 km) do około 225 mil (ok. 362 km) - spadek o 10%. Co ciekawsze, osłony kół Cyber Wheel Covers, które Tesla niedawno wycofała ze wszystkich nowych dostaw Cybertruckmiały wymierny wpływ na ogólną wydajność o około 1,7%.
Wyniki były podobne przy prędkości 65 mph (ok. 105 km/h), choć przy ogólnie niższym zużyciu paliwa. Przy zamkniętej pokrywie skrzyni ładunkowej i jeździe z prędkością 65 mph (ok. 105 km/h) szacowany zasięg Cybertrucka wzrósł do 295 mil (ok. 475 km). Gdy łóżko było otwarte, Cybertruck zużywał 54,2 kWh/100 mil przy prędkości 65 mph (ok. 105 km/h), w porównaniu do 49,3 kWh/100 mil przy łóżku zamkniętym przy tej samej prędkości.
Mimo że wyniki testów wskazują na 10% spadek zasięgu, rzeczywistość będzie prawdopodobnie jeszcze gorsza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość scenariuszy, w których pokrywa tonneau jest otwarta, będzie obejmować coś wystającego z górnej części łóżka Cybertrucka, takiego jak wysokie meble, motocykle lub materiały budowlane. Dodatkowe turbulencje i ciężar obiektów takich jak te na łóżku Cybertrucka prawie na pewno będą znaczącą szkodą dla zasięgu pojazdu elektrycznego.
Ten spadek wydajności dotyczy w zasadzie wszystkich pickupów, elektrycznych lub nie, ale może wydawać się bardziej bolesny dla kierowców elektrycznych pickupów, ponieważ ładowanie może być nieco kłopotliwe, w zależności od tego, gdzie się znajdziesz, gdy bateria się wyczerpie. Wcześniej jeden z technicznych YouTuberów odkrył, że Cybertruck może holować tylko coś zbliżonego do swojej maksymalnej ładowności 11 000 funtów (ok. 4 990 kg) przez nieco ponad 100 mil (ok. 161 km), zanim wyczerpie się akumulator.
Proszę kupićodlewany metalowy samochodzik Cybertruck 1/24 na Amazon lub przeczytać o rozwoju Cybertrucka w biografii Elona Muska autorstwa Waltera Isaacsona.