Wypadek właściciela Tesli Cybertruck podczas holowania 11 000-funtowej łodzi dowodzi, jak niepraktyczne jest to rozwiązanie na długich dystansach
Właściciel Tesla Cybertruck właściciel Tesli Cybertruck, za pośrednictwem filmu na YouTube, podzielił się swoim prawdziwym doświadczeniem w korzystaniu z kontrowersyjnego pickupa do holowania swojej łodzi na 40-stopowej przyczepie o łącznej wadze aż 11 000 funtów - co jest również maksymalnym uciągiem wersji dwusilnikowej. Wynik tego testu najprawdopodobniej nie będzie zaskoczeniem dla osób zaznajomionych z tą kwestią - Cybertruck może dobrze holować, ale doświadczenie jest frustrujące i niepraktyczne.
Wideo https://www.youtube.com/watch?v=beWYECKSRgE zwrócił uwagę na kilka kluczowych wad, w szczególności na praktyczne konsekwencje drastycznego spadku zasięgu podczas holowania. Pojazd Cybertruck ma przetestowany zasięg około 224 mil, ale jego wydajność spadła o jedną trzecią podczas holowania łodzi. Mówiąc dokładniej, elektryczny pickup zużył prawie 100 mil zasięgu, podczas gdy w rzeczywistości pokonał dystans zaledwie około 30 mil. Wymagało to częstych postojów, co znacznie wydłużało podróż. Ponadto stacje ładowania wymagają cofania w ciasnych przestrzeniach, co jest jeszcze trudniejsze i zajmuje więcej czasu podczas holowania, w przeciwieństwie do stacji benzynowych, przez które można po prostu przejechać z przyczepą.
Jest to zgodne z wcześniejszymi testami przeprowadzonymi przez właścicieli Cybertruck zauważonych przez CleanTechnica. Według użytkownika, który podzielił się swoimi wynikami na prywatnej grupie, Cybertruck, holując około 6000 funtów, osiągnął zasięg od 90 do 150 mil na pełnym zestawie akumulatorów, w oparciu o cztery testy. Co gorsza, wydłużony czas ładowania dodatkowo pogarsza kwestię zasięgu. W samym filmie właściciel musiał zatrzymać się dwa razy, aby naładować Cybertruck. Nawet przy szybkim ładowaniu, osiągnięcie pełnego naładowania trwa znacznie dłużej niż w przypadku pickupa zasilanego gazem.
Właściciel stwierdził, że Cybertruckjest z pewnością doskonałym pojazdem pod wieloma względami - jest bez wątpienia futurystyczny, potężny i absurdalnie szybki jak na pickupa tej wielkości. Pomimo tych zalet, znaczna utrata zasięgu podczas holowania, wraz z czasem wymaganym do uzupełnienia baterii, sprawia, że Cybertruck jest niezwykle niepraktyczny do jakichkolwiek celów holowniczych, zwłaszcza na długich dystansach. Jest wysoce prawdopodobne, że większość właścicieli Cybertruck nie będzie go używać do holowania na duże odległości, ale jeśli to zrobią, ich doświadczenie będzie dalekie od przyjemnego.