Wyprodukowany w USA Polestar 3, wyczynowy SUV w cenie 84 000 dolarów, wyposażony w system bezpieczeństwa, który wykrywa zapomniane dzieci lub zwierzęta domowe
Po teasing go przez całe lato, szwedzki producent EV w końcu ujawnił swój Polestar 3 "performance SUV", który po raz pierwszy będzie produkowany w USA. Wyposażony w duży 111 kWh pakiet baterii, który oferuje około 300 mil zasięgu EPA na jednym ładowaniu, oraz silniki elektryczne o mocy do 380 kW, które wytwarzają do 910 Nm momentu obrotowego, Polestar 3 data premiery jest ustalona na Q3 przyszłego roku.
Początkowo będzie dostępny w USA tylko w jednym wariancie - dwusilnikowym Polestar 3 w cenie 84 000 USD - ale tańsze wersje pojawią się, gdy Polestar zacznie produkować go w fabryce Volvo w Karolinie Południowej w 2024 roku. Według Thomasa Ingenlatha, prezesa firmy Polestar:
Polestar 3 to potężny elektryczny SUV, który przemawia do zmysłów wyrazistym, skandynawskim designem i doskonałą dynamiką jazdy. Przenosi on nasz ślad produkcyjny na kolejny poziom, wprowadzając produkcję Polestar do Stanów Zjednoczonych. Jesteśmy dumni i podekscytowani rozszerzeniem naszego portfolio w miarę naszego szybkiego rozwoju... Ten samochód od początku był projektowany jako Polestar i posiada nowe, definiujące nas cechy - takie jak podwójne reflektory, SmartZone i przednie skrzydło aerodynamiczne.
Nie tylko Polestar 3 jest dość charakterystycznym projektem elektrycznego SUV-a, ale także jest napędzany przez układy NVIDIA i Qualcomm Snapdragon w środku. Jest to pierwszy pojazd firmy Polestar, w którym zastosowano platformę przetwarzania danych NVIDIA DRIVE z oprogramowaniem sztucznej inteligencji opracowanym przez Volvo, a także dedykowaną platformę Snapdragon Cockpit dla systemu informacyjno-rozrywkowego, który będzie obsługiwał stronę Android Automotive, którą Polestar wybrał jako samochodowy system operacyjny.
Jak można się spodziewać po samochodzie opracowanym wspólnie z Volvo, nawet podstawowy Polestar 3 jest wyposażony w pięć radarów, pięć kamer zewnętrznych i dwanaście zewnętrznych czujników ultradźwiękowych jako sprzęt bezpieczeństwa. Opcjonalny pakiet pilotażowy z LiDAR-em firmy Luminar może wzbogacić samochód o trzy dodatkowe kamery i cztery czujniki ultradźwiękowe, które pozwolą na "bardziej szczegółowe skanowanie 3D otoczenia samochodu", co przygotuje samochód do ery samodzielnej jazdy.
Wszystkie modele będą sportowo wyposażone w zawieszenie pneumatyczne, pompę ciepła, panoramiczny szklany szyberdach, oświetlenie LED wszędzie, chowane klamki drzwi i 21-calowe koła. Po raz pierwszy Polestar 3 zaoferuje radary wewnętrzne Volvo, które skanują w poszukiwaniu drobnych ruchów, aby wykryć zapomniane zwierzęta domowe lub dzieci i dostosować klimatyzację samochodu do temperatury zewnętrznej.