Wyprzedzenie ciężarówek z silnikiem Diesla przez Teslę Semi daje nadzieję na jazdę za ciężkimi ciężarówkami
Najpopularniejsze silniki wysokoprężne używane do napędzania długodystansowych półciężarówek w USA są zoptymalizowane pod kątem długowieczności, a nie wydajności. Ich silniki mają średnio 6 cylindrów o mocy około 600 KM i 1850 funtów momentu obrotowego. Jednak nawet te 600 koni mechanicznych nie wystarcza, gdy załadowana półciężarówka zaczyna wyprzedzać inną na płaskiej drodze.
Wyprzedzanie jednej ciężarówki przez drugą trwa wieczność, o czym może zaświadczyć wielu kierowców, którzy mieli nieszczęście znaleźć się na pasie szybkiego ruchu za jedną z nich. Na stromym wzniesieniu sytuacja pogarsza się jeszcze bardziej, do tego stopnia, że ciężarówki rzadko próbują się mijać, ponieważ będą blokować pas na zawsze.
Do czasu pojawienia się elektrycznych ciężarówek, Tesla twierdzi, że jej Semi jest około 3 razy mocniejszy niż przeciętna długodystansowa ciężarówka z silnikiem diesla. Chociaż dokładna specyfikacja Tesli Semi nie została jeszcze ujawniona, jej trójsilnikowa konfiguracja prawdopodobnie generuje ponad 1000 KM, a szczytowy moment obrotowy jest dostępny przy każdej prędkości.
Te specyfikacje i liczne testy sprawiły, że Tesla jest wystarczająco pewna siebie, aby ogłosić, że jej ciężarówka Semi może utrzymać prędkość nawet przy 6% nachyleniu. Mówienie jest jednak tanie, dopóki nie pojawią się rzeczywiste przykłady, że elektryczne ciężarówki, takie jak Tesla Semi, mogą wreszcie położyć kres męczącym scenariuszom przejeżdżania ciężarówek na długich dystansach.
Jeden z takich przykładów pochodzi z Donner Pass - przełęczy górskiej o wysokości 7 056 stóp w Sierra Nevada - której nachylenie pod górę zaczyna się od 7%. Duże ciężarówki zwykle pokonują go z prędkością mniejszą niż 50 mil na godzinę, a na bardziej stromych obszarach znajdują się pasy po prawej stronie dla wolniejszych ciężarówek.
To właśnie tam załadowana Tesla Semi zarejestrowała, jak wygodnie wyprzedza dwie ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym z rzędu, przed nimi, aby kontynuować swoją wesołą drogę. Wydaje się, że robi to raczej bez wysiłku, a obok niego znajduje się SUV Audi.
Tesla Semi nie jest też jedyną grą w mieście, ponieważ wielu innych producentów samochodów, takich jak Volvo, ma teraz elektryczne platformy, więc w pewnym momencie te rozdzierające wyprzedzanie ciężarówek ICE może stać się przeszłością.
Złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem można kupić na Amazon
I had some thoughts about how to (safely) capture some video of the Tesla Semi vs diesel semi’s going up a steep grade. The average grade ascending the Donner Pass is 7% up to 16%. This is some of what I captured. #Tesla #teslasemi Tesla runs these semi’s daily, fully loaded up… pic.twitter.com/eEHwc1s0DB
— Zanegler (@HinrichsZane) July 14, 2023
Źródło(a)
Zanegler (Twitter)