Notebookcheck Logo

Wysokie ceny pojazdów elektrycznych i nieliczne ładowarki hamują rządowe dążenie do ograniczenia emisji z pojazdów

Przeciętne EV jest wciąż zbyt drogie dla przeciętnego Amerykanina
Przeciętne EV jest wciąż zbyt drogie dla przeciętnego Amerykanina
Okazuje się, że połowa Amerykanów nie chce samochodu elektrycznego jako swojego kolejnego pojazdu, pomimo rządowej próby przejścia z silników zasilanych gazem w ciągu kilkunastu lat. Głównym powodem jest to, że samochody elektryczne są wciąż zbyt drogie, ale także infrastruktura ładowania.
E-Mobility

Podczas gdy szef EPA prezydenta Bidena przygotowuje się do ogłoszenia zmiany w standardach emisji pojazdów które zmuszą producentów samochodów do porzucenia ICE, Amerykanie wciąż wahają się co do pojazdów elektrycznych. Rząd chce, aby dwie trzecie wszystkich nowych pojazdów sprzedawanych w 2032 roku były zasilane bateriami, ale 60% badanych Amerykanów twierdzi, że samochody elektryczne są nadal zbyt drogie dla nich, nawet po Tesla-induced EV wojny cenowej.

Ankieta AP-NORC została przeprowadzona wśród 5 408 dorosłych osób reprezentatywnych dla demografii USA na początku tego roku, a wyniki nie są zbyt zachęcające dla zwolenników elektryfikacji transportu osobistego. Nie tylko połowa respondentów wyraziła pewne pragnienie, aby ich następny pojazd był napędzany wyłącznie bateriami, ale zaledwie 19% stwierdziło, że jest bardzo prawdopodobne, że w przyszłości kupi samochód elektryczny.

Zgadza się to z udziałem gospodarstw domowych, które posiadają pojazdy elektryczne lub hybrydowe typu plug-in, wynoszącym zaledwie 8%. Oprócz najważniejszego powodu - cen pojazdów elektrycznych - respondenci wymieniali również brak odpowiedniej infrastruktury do ładowania jako kolejną główną przeszkodę przed rozważeniem zmiany samochodu na elektryczny. W rzeczywistości 75% badanych osób stwierdziło, że rzadkie ładowarki są jednym z powodów, dla których nie chcą kupić pojazdu elektrycznego.

Dwie trzecie po prostu twierdzi, że na razie woli niższe ceny i wygodę tankowania pojazdów zasilanych gazem. W ramach walki ze zmianami klimatycznymi rząd próbuje odwrócić te zachęty na korzyść pojazdów elektrycznych, przyznając 7 500 USD dotacji na zakup nowego pojazdu elektrycznego i budując ogólnokrajową sieć ładowania.

Niektóre wyniki ankiety AP-NORC można uznać za zachęcające dla rządowych wysiłków na rzecz elektryfikacji. Jeśli ludzie mogliby zaoszczędzić pieniądze na benzynie w porównaniu z ładowaniem pojazdu elektrycznego, zdecydowana większość 75% stwierdziła, że rozważyłaby na przykład zakup takiego pojazdu. Ponadto, młodsi ludzie poniżej 45 roku życia są o wiele bardziej skłonni do posiadania samochodu elektrycznego jako swojego kolejnego pojazdu.

Mimo to, jak wynika z szeroko zakrojonego badania postaw Amerykanów wobec bezprecedensowego przejścia na pojazdy elektryczne, aby strategia rządu odniosła sukces, musiałaby najpierw znacznie spaść ich cena. Pojawienie się samochodu elektrycznego o wartości poniżej 25 000 USD, które ma nadejść po 2025 roku wraz z Tesla Model 2, VW ID.2alli innych tanich EV z ogniwami LFP, może zatem ostatecznie przechylić szalę zakupową na korzyść pojazdów zasilanych bateriami.

Z drugiej strony, rządowe parcie w kierunku surowszych standardów zużycia paliwa w latach 70. spowodowało wiele zwolnionych ciężarówek i SUV-ów na amerykańskich drogach jako niezamierzoną konsekwencję, więc jury na temat przejścia EV wciąż jest tam.

Pobierz 48A Tesla Wall Connector z 24" kablem na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 04 > Wysokie ceny pojazdów elektrycznych i nieliczne ładowarki hamują rządowe dążenie do ograniczenia emisji z pojazdów
Daniel Zlatev, 2023-04-11 (Update: 2023-04-11)