Notebookcheck Logo

Wyższa cena i specyfikacja Modelu Y Juniper są oficjalne, ponieważ Tesla ustala datę premiery odświeżenia na marzec

Przeprojektowanie Modelu Y jest droższe (źródło zdjęcia: Tesla)
Przeprojektowanie Modelu Y jest droższe (źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla ogłosiła odświeżenie nowego Modelu Y Juniper z dwoma lightbarami, cichszą jazdą i wentylowanymi siedzeniami, ale z ceną wyższą niż poprzednik faceliftingu i średnią specyfikacją, która nie ma nic wspólnego z inżynierią Cybertruck.
E-Mobility

Młyn plotek ustalił datę premiery odświeżenia Tesli Model Y Juniper na ten tydzień i okazał się poprawny, ponieważ właśnie ogłoszono pierwszy poważny lifting najpopularniejszego pojazdu Tesli.

Tesla wyceniła odświeżenie Juniper nieco wyżej niż jego poprzednik, podczas gdy prędkość ładowania i zasięg ledwo drgnęły, ale nadały przeprojektowaniu wygląd, który jest bardziej zsynchronizowany z duchem czasu niż stary Model Y, który stawał się nieco długi w zębie.

Cena i data premiery odświeżonego Tesla Model Y Juniper

  • 35 900 USD (RWD)
  • 41 400 USD (dwusilnikowy AWD)

Odświeżona wersja RWD Juniper zaczyna się od równowartości 35 900 USD, czyli o ponad 5% więcej niż cena jej poprzednika. Cena dwusilnikowego AWD Model Y Juniper jest ustalona na 41 400 USD w Chinach, ponownie wyższa niż poprzednio

Data premiery Modelu Y Juniper została ustalona na marzec w Chinach, gdzie można go zamówić już teraz, oraz na maj na innych rynkach Azji i Pacyfiku, takich jak Australia.

Data premiery Modelu Y Juniper w Stanach Zjednoczonych zostanie prawdopodobnie ustalona w pierwszym lub drugim kwartale, ponownie w oczekiwaniu na zatwierdzenie przez organy regulacyjne.

Specyfikacja i zakres baterii modelu Y Juniper po faceliftingu

  • równoważny zasięg 310 mil EPA (dwusilnikowy AWD) z 19-calowymi standardowymi kołami
  • 4.3 sekundy przyspieszenia 0-60 mph
  • prędkość maksymalna 201 km/h (125 mil/h)
  • 0.współczynnik oporu powietrza 22cd
  • prędkość ładowania 250 kW (170 kW dla RWD)

Niestety, Tesla zdecydowała się utrzymać koszty produkcji odświeżonego Modelu Y Juniper w ryzach, więc nie ma on żadnej z najwyższej klasy inżynierii Cybertruck, takiej jak nowoczesny układ napędowy 800 V, system niskiego napięcia 48 V, sterowanie przewodowe lub funkcje V2L lub V2G

Wygląda na to, że plotki o tym, że odświeżony Juniper będzie wyposażony w większą baterię, nie zmaterializowały się, ponieważ zasięg Modelu Y po faceliftingu wynoszący 719 km (446 mil) na jednym ładowaniu został tylko nieznacznie zwiększony w porównaniu do 688 km (427 mil) zasięgu jego poprzednika.

Tak skromny wzrost zasięgu o 20 mil można przypisać zwiększonej efektywności energetycznej układu napędowego, a nie większej baterii. Tesla twierdzi, że Model Y Juniper został przeprojektowany pod kątem oszczędnego zużycia energii,"efektywniej wykorzystując każdą kilowatogodzinę" Nie trzeba dodawać, że ten cytowany zasięg Junipera jest w zbyt hojnym chińskim cyklu jazdy CLTC, który jest zwykle co najmniej o jedną trzecią wyższy niż standard amerykański.

W związku z tym oficjalny zasięg EPA Modelu Y Juniper będzie prawdopodobnie oscylował wokół 311 mil dla dwusilnikowego modelu AWD, podobnie jak obecna wersja sprzedawana w USA, lub będzie tylko odrobinę dłuższy.

Większym rozczarowaniem specyfikacji Modelu Y Juniper wydaje się jednak jego prędkość ładowania, która sugeruje, że Tesla zachowała starzejącą się architekturę układu napędowego 400 V. Tesla podaje, że jest w stanie ładować z prędkością 250 kW, czyli taką samą jak obecna wersja, podczas gdy odświeżony Juniper RWD z akumulatorem LFP ładuje się jeszcze wolniej, z mocą szczytową 170 kW.

Okaże się jednak, czy te prędkości ładowania Modelu Y Juniper pozostaną tak wolne w modelu amerykańskim, ponieważ tutaj Tesla wprowadza Superchargers V4 z prędkością ładowania do 500 kW, więc architektura układu napędowego może różnić się od chińskiej.

Design, komfort jazdy i wyposażenie wnętrza Modelu Y Juniper

  • Kolory: Biały perłowy Multi-Coat, niebieski Glacier, szary Stealth, srebrny Quicksilver, czerwony Ultra, czarny (na ograniczonych rynkach)
  • 19-calowe czarne koła standardowe
  • 20-calowe koła Helix 2
  • Tylne i przednie listwy oświetleniowe
  • Szyby ze szkła akustycznego
  • Podgrzewane i wentylowane fotele przednie
  • Kierunkowskaz
  • Elektrycznie składane tylne siedzenia
  • Automatyczne drzwi bagażnika
  • 16 głośników
  • Kolorowe oświetlenie otoczenia
  • 15.4-calowy główny i 8-calowy tylny ekran dotykowy

Odświeżony design Junipera jest bardziej opływowy i agresywny, z niższym współczynnikiem oporu powietrza, zgodnie z oczekiwaniami. Rzeczywiście istnieje tylna listwa świetlna, którą Tesla reklamuje jako"zintegrowane tylne światło odblaskowe typu rozproszonego" Przedni pasek świetlny w stylu cybertrucka, który wyglądał na przerwany na wczorajszych zdjęciach szpiegowskich, również pozostał i jest od końca do końca, wyglądając na jedną całość ze zaktualizowanymi reflektorami.

Zgodnie z plotkami, Tesla zmodernizowała zawieszenie, koła i opony Modelu Y Juniper, aby zapewnić "płynniejszą i cichszą jazdę" na 19-calowych i 20-calowych kołach, sugeruje Tesla, chwaląc się gigacastową tylną połową:

Zaktualizowany pakiet kół i opon zapewnia płynniejsze prowadzenie i lepszą przyczepność. Odlewane ciśnieniowo tylne podwozie zmniejsza liczbę wymaganych części z 70 do jednej, zapewniając lepszą integralność. Wszystkie ulepszenia przyczyniają się do cichszej jazdy.

Lifting Modelu Y obejmuje również wentylowane fotele i oświetlenie ambientowe, dwie nowe funkcje, które Tesla wprowadziła wraz z odświeżeniem Modelu 3 Highland. Co zaskakujące, odświeżony Juniper jest również wyposażony w kierunkowskaz przy kierownicy zamiast konstrukcji bez łodygi, choć nie jest pewne, czy trafi do USA w ten sposób. Według Tesli:

Nowy Model Y zapewnia łatwą kontrolę dzięki precyzyjnie zaprojektowanemu wskaźnikowi, starannie dopracowanemu w oparciu o cenne opinie klientów. Wprowadziliśmy konfigurowalne przełączniki na kierownicy, umożliwiające szybką i intuicyjną obsługę najczęściej używanych funkcji pojazdu, aby lepiej zaspokoić potrzeby kierowców.

Na konsoli centralnej znajduje się 15,4-calowy wyświetlacz o wyższej rozdzielczości i gęstości pikseli niż wcześniej, a także 8-calowy ekran dotykowy dla pasażerów tylnych siedzeń.

Jeśli chodzi o inne funkcje zapewniające komfort, Tesla twierdzi, że tylną kanapę można złożyć elektrycznie, co daje pojemność bagażnika ponad 2,130 litrów. Tylne drzwi bagażnika również odblokowują się i podnoszą automatycznie, aby pomóc w załadunku ciężkich toreb.

Wyposażenie Modelu Y Juniper FSD

Wreszcie, Model Y Juniper jest wyposażony w najnowszy zestaw kamer Tesla Hardware 4.0 i komputer do autonomicznej jazdy. Obejmuje to kamerę przedniego zderzaka zainstalowaną w Cybertrucku, która"zapewnia szersze pole widzenia dla automatycznej jazdy wspomaganej i zaawansowanego inteligentnego przywoływania"

W związku z tym odświeżony Model Y Juniper zostanie wydany bezpośrednio z najnowszą aktualizacją FSD v13 dla tych szczęśliwych właścicieli w USA, którzy będą mogli go zdobyć jako pierwsi.

Niestety, do czasu premiery liftingu Modelu Y Juniper w marcu, może on już nie kwalifikować się do federalnej ulgi podatkowej EV ulgi podatkowej która najwyraźniej znajduje się na bloku cięcia administracji Trumpa, wraz z innymi dotacjami na mobilność elektryczną.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 'na Amazon

Model Y Juniper nadal ładuje się tylko z mocą do 250 kW
Model Y Juniper nadal ładuje się tylko z mocą do 250 kW
Model Y Juniper jest wyposażony zarówno w przełączniki kierunkowskazów, jak i konfigurowalne przełączniki na kierownicy
Model Y Juniper jest wyposażony zarówno w przełączniki kierunkowskazów, jak i konfigurowalne przełączniki na kierownicy

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 01 > Wyższa cena i specyfikacja Modelu Y Juniper są oficjalne, ponieważ Tesla ustala datę premiery odświeżenia na marzec
Daniel Zlatev, 2025-01-10 (Update: 2025-01-10)