Wyższa cena i specyfikacja Modelu Y Juniper są oficjalne, ponieważ Tesla ustala datę premiery odświeżenia na marzec
Młyn plotek ustalił datę premiery odświeżenia Tesli Model Y Juniper na ten tydzień i okazał się poprawny, ponieważ właśnie ogłoszono pierwszy poważny lifting najpopularniejszego pojazdu Tesli.
Tesla wyceniła odświeżenie Juniper nieco wyżej niż jego poprzednik, podczas gdy prędkość ładowania i zasięg ledwo drgnęły, ale nadały przeprojektowaniu wygląd, który jest bardziej zsynchronizowany z duchem czasu niż stary Model Y, który stawał się nieco długi w zębie.
Cena i data premiery odświeżonego Tesla Model Y Juniper
- 35 900 USD (RWD)
- 41 400 USD (dwusilnikowy AWD)
Odświeżona wersja RWD Juniper zaczyna się od równowartości 35 900 USD, czyli o ponad 5% więcej niż cena jej poprzednika. Cena dwusilnikowego AWD Model Y Juniper jest ustalona na 41 400 USD w Chinach, ponownie wyższa niż poprzednio
Data premiery Modelu Y Juniper została ustalona na marzec w Chinach, gdzie można go zamówić już teraz, oraz na maj na innych rynkach Azji i Pacyfiku, takich jak Australia.
Data premiery Modelu Y Juniper w Stanach Zjednoczonych zostanie prawdopodobnie ustalona w pierwszym lub drugim kwartale, ponownie w oczekiwaniu na zatwierdzenie przez organy regulacyjne.
Specyfikacja i zakres baterii modelu Y Juniper po faceliftingu
- równoważny zasięg 310 mil EPA (dwusilnikowy AWD) z 19-calowymi standardowymi kołami
- 4.3 sekundy przyspieszenia 0-60 mph
- prędkość maksymalna 201 km/h (125 mil/h)
- 0.współczynnik oporu powietrza 22cd
- prędkość ładowania 250 kW (170 kW dla RWD)
Niestety, Tesla zdecydowała się utrzymać koszty produkcji odświeżonego Modelu Y Juniper w ryzach, więc nie ma on żadnej z najwyższej klasy inżynierii Cybertruck, takiej jak nowoczesny układ napędowy 800 V, system niskiego napięcia 48 V, sterowanie przewodowe lub funkcje V2L lub V2G
Wygląda na to, że plotki o tym, że odświeżony Juniper będzie wyposażony w większą baterię, nie zmaterializowały się, ponieważ zasięg Modelu Y po faceliftingu wynoszący 719 km (446 mil) na jednym ładowaniu został tylko nieznacznie zwiększony w porównaniu do 688 km (427 mil) zasięgu jego poprzednika.
Tak skromny wzrost zasięgu o 20 mil można przypisać zwiększonej efektywności energetycznej układu napędowego, a nie większej baterii. Tesla twierdzi, że Model Y Juniper został przeprojektowany pod kątem oszczędnego zużycia energii,"efektywniej wykorzystując każdą kilowatogodzinę" Nie trzeba dodawać, że ten cytowany zasięg Junipera jest w zbyt hojnym chińskim cyklu jazdy CLTC, który jest zwykle co najmniej o jedną trzecią wyższy niż standard amerykański.
W związku z tym oficjalny zasięg EPA Modelu Y Juniper będzie prawdopodobnie oscylował wokół 311 mil dla dwusilnikowego modelu AWD, podobnie jak obecna wersja sprzedawana w USA, lub będzie tylko odrobinę dłuższy.
Większym rozczarowaniem specyfikacji Modelu Y Juniper wydaje się jednak jego prędkość ładowania, która sugeruje, że Tesla zachowała starzejącą się architekturę układu napędowego 400 V. Tesla podaje, że jest w stanie ładować z prędkością 250 kW, czyli taką samą jak obecna wersja, podczas gdy odświeżony Juniper RWD z akumulatorem LFP ładuje się jeszcze wolniej, z mocą szczytową 170 kW.
Okaże się jednak, czy te prędkości ładowania Modelu Y Juniper pozostaną tak wolne w modelu amerykańskim, ponieważ tutaj Tesla wprowadza Superchargers V4 z prędkością ładowania do 500 kW, więc architektura układu napędowego może różnić się od chińskiej.
Design, komfort jazdy i wyposażenie wnętrza Modelu Y Juniper
- Kolory: Biały perłowy Multi-Coat, niebieski Glacier, szary Stealth, srebrny Quicksilver, czerwony Ultra, czarny (na ograniczonych rynkach)
- 19-calowe czarne koła standardowe
- 20-calowe koła Helix 2
- Tylne i przednie listwy oświetleniowe
- Szyby ze szkła akustycznego
- Podgrzewane i wentylowane fotele przednie
- Kierunkowskaz
- Elektrycznie składane tylne siedzenia
- Automatyczne drzwi bagażnika
- 16 głośników
- Kolorowe oświetlenie otoczenia
- 15.4-calowy główny i 8-calowy tylny ekran dotykowy
Odświeżony design Junipera jest bardziej opływowy i agresywny, z niższym współczynnikiem oporu powietrza, zgodnie z oczekiwaniami. Rzeczywiście istnieje tylna listwa świetlna, którą Tesla reklamuje jako"zintegrowane tylne światło odblaskowe typu rozproszonego" Przedni pasek świetlny w stylu cybertrucka, który wyglądał na przerwany na wczorajszych zdjęciach szpiegowskich, również pozostał i jest od końca do końca, wyglądając na jedną całość ze zaktualizowanymi reflektorami.
Zgodnie z plotkami, Tesla zmodernizowała zawieszenie, koła i opony Modelu Y Juniper, aby zapewnić "płynniejszą i cichszą jazdę" na 19-calowych i 20-calowych kołach, sugeruje Tesla, chwaląc się gigacastową tylną połową:
Zaktualizowany pakiet kół i opon zapewnia płynniejsze prowadzenie i lepszą przyczepność. Odlewane ciśnieniowo tylne podwozie zmniejsza liczbę wymaganych części z 70 do jednej, zapewniając lepszą integralność. Wszystkie ulepszenia przyczyniają się do cichszej jazdy.
Lifting Modelu Y obejmuje również wentylowane fotele i oświetlenie ambientowe, dwie nowe funkcje, które Tesla wprowadziła wraz z odświeżeniem Modelu 3 Highland. Co zaskakujące, odświeżony Juniper jest również wyposażony w kierunkowskaz przy kierownicy zamiast konstrukcji bez łodygi, choć nie jest pewne, czy trafi do USA w ten sposób. Według Tesli:
Nowy Model Y zapewnia łatwą kontrolę dzięki precyzyjnie zaprojektowanemu wskaźnikowi, starannie dopracowanemu w oparciu o cenne opinie klientów. Wprowadziliśmy konfigurowalne przełączniki na kierownicy, umożliwiające szybką i intuicyjną obsługę najczęściej używanych funkcji pojazdu, aby lepiej zaspokoić potrzeby kierowców.
Na konsoli centralnej znajduje się 15,4-calowy wyświetlacz o wyższej rozdzielczości i gęstości pikseli niż wcześniej, a także 8-calowy ekran dotykowy dla pasażerów tylnych siedzeń.
Jeśli chodzi o inne funkcje zapewniające komfort, Tesla twierdzi, że tylną kanapę można złożyć elektrycznie, co daje pojemność bagażnika ponad 2,130 litrów. Tylne drzwi bagażnika również odblokowują się i podnoszą automatycznie, aby pomóc w załadunku ciężkich toreb.
Wyposażenie Modelu Y Juniper FSD
Wreszcie, Model Y Juniper jest wyposażony w najnowszy zestaw kamer Tesla Hardware 4.0 i komputer do autonomicznej jazdy. Obejmuje to kamerę przedniego zderzaka zainstalowaną w Cybertrucku, która"zapewnia szersze pole widzenia dla automatycznej jazdy wspomaganej i zaawansowanego inteligentnego przywoływania"
W związku z tym odświeżony Model Y Juniper zostanie wydany bezpośrednio z najnowszą aktualizacją FSD v13 dla tych szczęśliwych właścicieli w USA, którzy będą mogli go zdobyć jako pierwsi.
Niestety, do czasu premiery liftingu Modelu Y Juniper w marcu, może on już nie kwalifikować się do federalnej ulgi podatkowej EV ulgi podatkowej która najwyraźniej znajduje się na bloku cięcia administracji Trumpa, wraz z innymi dotacjami na mobilność elektryczną.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 'na Amazon