Notebookcheck Logo

Wzrost cen Tesli Model 3 jest mało prawdopodobny pomimo nałożonych przez Bidena ceł na chińskie akumulatory LFP

Akumulator Modelu 3 zostanie objęty cłami (zdjęcie: Tesla)
Akumulator Modelu 3 zostanie objęty cłami (zdjęcie: Tesla)
Tesla może być zmuszona do pokrycia wzrostu kosztów produkcji Modelu 3, który nastąpi wraz z nową rundą ceł nałożonych przez prezydenta Bidena na import chińskiego przemysłu.
E-Mobility

Drastyczne zwiększenie przez prezydenta Bidena importu na wszystko, co jest związane z chińskim przemysłem pojazdów elektrycznych i baterii, w pewnym stopniu wpłynie również na lokalnych producentów, takich jak Tesla.

Podczas gdy czterokrotny wzrost ceł na samochody elektryczne jest głównie symboliczny, ponieważ żaden chiński producent samochodów nie łudził się, że kiedykolwiek będzie w stanie sprzedawać swoje pojazdy bezpośrednio na rynku amerykańskim, podwyżka ceł na komponenty uderza bliżej domu.

Na przykład Model 3 RWD jest nominalnie najtańszym samochodem Tesli przed uruchomieniem federalnej ulgi podatkowej. Jednym z powodów, dla których jest sprzedawany w tej cenie, jest jednak to, że Tesla montuje go we Fremont z akumulatorami żelazowo-fosforanowymi LFP, które pozyskuje od największych na świecie producentów akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL.

Ponieważ CATL pochodzi z Chin, jego ogniwa akumulatorowe LFP podlegają teraz nowym taryfom Bidena na pojazdy elektryczne i komponenty w wysokości 25%, w porównaniu z dotychczasowymi 7,5%. Ten ogromny wzrost kosztów ogniw dla Modelu 3 będzie musiał zostać jakoś zrekompensowany, biorąc pod uwagę, że akumulator jest jego najdroższym komponentem.

Według jednego z analityków branżowych, Tesla najprawdopodobniej zje różnicę w kosztach produkcji, zamiast podnosić cenę swojego najtańszego Modelu 3 w obecnym "miękkim" amerykańskim rynku pojazdów elektrycznych. Dzięki uldze podatkowej Model Y i obecnym 0.99% finansowania, Model 3 będzie trudny do sprzedania przy podwyższonej cenie wersji podstawowej. Tesla albo poszuka innych sposobów na zaoszczędzenie na kosztach produkcji, albo będzie współpracować ze swoim dostawcą CATL, aby obniżyć ceny, zamiast dalej obniżać marże na Modelu 3.

Zamiast zwiększać ceny pojazdów elektrycznych, nowe bariery importowe przed chińskimi samochodami elektrycznymi i materiałami akumulatorowymi, które wprowadza Biały Dom, najprawdopodobniej przyspieszą produkcję krajową, wskazują analitycy.

Ford powiedział, że zrezygnował na przykład z pomysłu produkcji podstawowego modelu F-150 Lightning z bateriami LFP, ale nie z planowanej fabryki LFP Fabryki LFP "Nadal przyglądamy się wielu chemikaliom w perspektywie długoterminowej" - powiedział Ford. "Pozostajemy zaangażowani w LFP, jednak nie planujemy już wprowadzania LFP na Lightning ze względu na wcześniej ogłoszone aktualizacje naszych planów produkcyjnych" - potwierdził.

Tesla jest podobno również na etapie planowania licencjonowania Licencjonowania technologii CATL dla własnej fabryki akumulatorów LFP, ale rzekomo będzie chciała zrobić to jeszcze bardziej pośrednio niż Ford, aby udobruchać Biały Dom i zakwalifikować się do hojnej ulgi podatkowe na akumulatory do pojazdów elektrycznych produkowane w USA z lokalnych materiałów.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Wzrost cen Tesli Model 3 jest mało prawdopodobny pomimo nałożonych przez Bidena ceł na chińskie akumulatory LFP
Daniel Zlatev, 2024-05-20 (Update: 2024-05-20)