Wzrost cen nowego Model Y uwiarygodnia twierdzenia Tesla o uldze podatkowej
Po początkowym 500$ skoku cen Modelu Y który Elon Musk powiedział, że odzwierciedla wzrost popytu, który wynikał z drastycznego 31% (z subsydiami) styczniowego cięcia, Tesla zwiększyła teraz cenę Modelu Y LR o kolejne 1500 USD. Ten ostatni wzrost, jednak ma wiele wspólnego z US $ 7,500 federalny kredyt podatkowy dla nowych pojazdów elektrycznych, że kopnął w tym roku.
W zeszłym miesiącu Tesla powiedziała, że radykalna obniżka cen jej pojazdów wynikała ze spadku kosztów produkcji ale miała również na celu włączenie jak największej liczby samochodów pod limit cenowy Departamentu Skarbu dla otrzymania federalnej dotacji, który wynosi 80 000 USD dla SUV-a jak Model Y i 55 000 USD dla zwykłego sedana jak Model 3. Przed piątkiem Departament Skarbu zaliczał jednak 5-miejscowy Model Y do swego rodzaju crossoverów i nie rozszerzał na niego progu cenowego SUV-a, a raczej zlepiał go z limitami cenowymi Modelu 3.
Kiedy Skarb Państwa wyda oświadczenie, że teraz przestał używać normy CAFE EPA do klasyfikacji kategorii i będzie uznawał nie tylko 5-miejscową Teslę Model Y, ale także Mustanga Mach-E czy Cadillaca Lyriq jako SUV-y, Tesla nie omieszkała i natychmiast podniosła ceny w następujący sposób:
- Model Y Long Range: 54,990 dolarów (+1,500 dolarów)
- Model Y Performance: 57,990 dolarów (+$1,000)
Dzięki poprzedniej podwyżce o 500 dolarów, Model Y LR jest teraz droższy niż w następstwie wojny cenowej, którą Tesla rozpoczęła w zeszłym miesiącu o dwa tysiące, a Elon Musk jest na nagraniu mówiąc, że Tesla może nadal podnosić ceny w reakcji na zmiany popytu. "Jak dotąd w styczniu, widzieliśmy najsilniejsze zamówienia rok do roku niż kiedykolwiek w naszej historii. Obecnie obserwujemy zamówienia w tempie niemal dwukrotnie wyższym niż produkcja. Trudno więc powiedzieć, że nadal będzie to dwukrotność tempa produkcji, ale zamówienia są wysokie. I faktycznie podnieśliśmy nieco cenę Modelu Y w odpowiedzi na to- powiedział Musk, wskazując, że Tesla może skończyć z cięciami cen.
Najwyraźniej będzie próbować zachować swoje godne pozazdroszczenia marże zysku również w tym roku, podczas gdy większość celu przystępności EV zostanie zlecona rządowemu programowi dotacji. To może być dobra wiadomość dla VW i innych producentów samochodów, którzy powiedzieli, że będą siedzieć z Tesla EV wojny cenowej na razie.