Notebookcheck Logo

XPeng zastępuje LiDAR podejściem FSD Tesli opartym wyłącznie na kamerze, ponieważ Pekin ustanawia zasady autonomicznej jazdy Robotaxi

Nowy P7+ ma zastąpić LiDAR kamerami (zdjęcie: XPeng)
Nowy P7+ ma zastąpić LiDAR kamerami (zdjęcie: XPeng)
Pekin przygotowuje się do złagodzenia przepisów regulujących robotyzację, co jest potencjalnym dobrodziejstwem dla Tesli. Podobnie jak Tesla, chińscy producenci samochodów rezygnują obecnie z drogich komponentów do autonomicznej jazdy, takich jak LiDAR.

Chiny przygotowują się do ery masowej autonomicznej jazdy, a akcje dostawcy usług mapowania Baidu wystrzeliły w górę na wieść o tym, że jego usługa robotaxi Apollo staje się rentowna.

Do tego stopnia, że lokalni taksówkarze w Wuhan, który uważa się za "największy na świecie region obsługujący autonomiczną jazdę", protestują przeciwko robotaxi Apollo Go firmy Baidu, które są tańsze niż taksówka z kierowcą.

Po Wuhan, inne duże miasta, takie jak Shenzhen i Szanghaj, również zezwoliły na korzystanie z robotaksówek na swoich drogach publicznych, a Tesla niedawno uzyskała pozwolenie na testować FSD w Szanghaju. Pekin przygotował również przepisy łagodzące przepisy dotyczące robotaxi do użytku w stolicy. W Chinach Tesla korzysta z usług mapowania i nawigacji Baidu, a także spełniła wymogi autonomii pojazdów wymagania rządowych organów regulacyjnych autonomii pojazdów.

Dyrektor generalny Tesli ogłosi samodzielną firmę Robotaxi i jego Cybercab 8 sierpnia. Biorąc pod uwagę, że Chiny są już liderem w zakresie regulacji i rozprzestrzeniania się taksówek bez kierowcy, Tesla podobno przetestować własne Robotaxi.

Chińscy producenci samochodów najwyraźniej uczą się również od Tesli podejścia do obniżania kosztów produkcji, jeśli chodzi o autonomiczną jazdę. Od dawna polegają na większej liczbie kamer, LiDARi czujników niż Tesla.

XPeng, jeden z pionierów technologii autonomicznej jazdy w Chinach, zapowiedział jednak sedana P7+ nowej generacji, który najwyraźniej porzuci kosztowny LiDAR na rzecz podejścia Tesli opartego wyłącznie na kamerze Vision.

Dyrektor generalny firmy był niedawno w USA i testował funkcję FSD Tesli, więc to właśnie mogło przechylić szalę. XPeng był pierwszym producentem samochodów, który zainstalował LiDAR w pojeździe produkcyjnym, więc posunięcie to byłoby świadectwem wykonalności rozwiązania FSD Tesli opartego wyłącznie na kamerze.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > XPeng zastępuje LiDAR podejściem FSD Tesli opartym wyłącznie na kamerze, ponieważ Pekin ustanawia zasady autonomicznej jazdy Robotaxi
Daniel Zlatev, 2024-07-11 (Update: 2024-07-11)