Xiaomi SU7 Max vs Tesla Model 3 Highland rzeczywisty zasięg i test przyspieszenia pokazują wyraźną wygraną chińskiego pojazdu elektrycznego
Po zaledwie trzech latach od ogłoszenia, że wkracza na rynek samochodów elektrycznych, Xiaomi ujawniło swój pierwszy samochód elektryczny, SU7, w grudniu 2023 roku. Samochód elektryczny jest dostępny w dwóch wariantach, zwykłym SU7 i SU7 Maxi oferuje imponującą specyfikację. Wśród najbardziej godnych uwagi szczegółów, Xiaomi twierdzi, że SU7 i SU7 Max są dobre na 800 km i 660 km na jednym ładowaniu. Zasięgi te są mierzone zgodnie z chińskim cyklem testowym pojazdów lekkich (CLTC).
Aby przetestować twierdzenia Xiaomi, chińska publikacja o nazwie Dongchendi przetestowała Xiaomi SU7 Max i porównała wyniki z innymi pojazdami elektrycznymi, takimi jak Tesla Model 3 Highland AWD Long Range, Nio ET5 itp. (za pośrednictwem CarNewsChina).
Test zasięgu Xiaomi SU7 Max vs Tesla Model 3
W rzeczywistych testach Dongchendi stwierdził, że zasięg Xiaomi SU7 Max wynosi 643 km zamiast oficjalnej wartości 800 km (CLTC). The Tesla Model 3 Highland osiągnął zasięg 568 km, podczas gdy Nio ET5 wykazał 455 km wytrzymałości. Inne testowane pojazdy elektryczne obejmowały BYD Han EV (405 KM), Zeeker 001 (407 KM) i Xpeng P7 (489 KM).
Innymi słowy, Xiaomi SU7 Max pokonał Teslę Model 3 Highland o pokaźne 75 km.
Test przyspieszenia Xiaomi SU7 Max vs Tesla Model 3
Oprócz zasięgu, Xiaomi SU7 Max został również zestawiony z Teslą Model 3 i Nio ET5 pod względem wydajności. Xiaomi SU7 Max okazał się najszybszy z całej gamy z czasem 0-100 KM / h wynoszącym zaledwie 3,24 s, a następnie 3,83 s Nio ET5 i 4,62 s Tesla Model 3.
Xiaomi SU7 Max prowadził również w wyścigu drag na ćwierć mili, pokonując dystans w zaledwie 11,17 s. Nio ET5 zajął drugie miejsce z czasem 12,37 s, podczas gdy Model 3 po raz kolejny zajął ostatnie miejsce z wynikiem 12,77 s.
Podsumowując, jest to dość mocny wynik dla Xiaomi SU7 Max, ponieważ samochód elektryczny jest nie tylko szybszy niż Tesla Model 3, ale może również pojechać znacznie dalej.