Notebookcheck Logo

Xiaomi SU7 Ultra bije rekord Porsche Taycan Turbo GT na torze Nürburgring, koronowany na najszybszy samochód czterodrzwiowy

Xiaomi SU7 Ultra może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,97 sekundy. (Źródło zdjęcia: Xiaomi via X/Twitter)
Xiaomi SU7 Ultra może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,97 sekundy. (Źródło zdjęcia: Xiaomi via X/Twitter)
Prototyp SU7 Ultra firmy Xiaomi pokonał okrążenie toru Nürburgring w czasie 6:46,874, bijąc tym samym czterodrzwiowy rekord należący wcześniej do Porsche Taycan Turbo GT. Dysponujący mocą 1548 koni mechanicznych SU7 Ultra wyposażono w zaawansowane hamulce węglowo-ceramiczne i układ trzech silników.
E-Mobility

Zgodnie z najnowszym tweetem Xiaomi, prototyp Prototyp SU7 Ultra ustanowił właśnie nowy punkt odniesienia na torze Nürburgring, stając się najszybszym czterodrzwiowym samochodem, jaki kiedykolwiek ukończył okrążenie na Nordschleife. W dniu 28 października 2024 r. pojazd pokonał okrążenie w czasie 6 minut i 46,874 sekundy, pobijając poprzedni rekord poprzedni rekord należący do Porsche Taycan Turbo GT. Mówi to wiele o nacisku Xiaomi na rynek pojazdów elektrycznych (EV), zwłaszcza po sukcesie pierwszej premiery SU7.

Próba pobicia rekordu przez SU7 Ultra spotkała się z kilkoma opóźnieniami z powodu złych warunków pogodowych w ciągu miesiąca, co spowodowało, że ostateczny przejazd odbył się 28 października. Wejście Xiaomi do branży motoryzacyjnej z linią SU7, która obejmuje warianty Standard, Pro i Max, spotkało się z całkiem solidnym przyjęciem. Firma sprzedała 20 000 sztuk SU7 w samym październiku 2024 r., zgodnie z raportami.

Wyposażony w trzy silniki elektryczne o mocy 1548 koni mechanicznych, SU7 Ultra został specjalnie zaprojektowany z myślą o wysokich osiągach, osiągając od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,97 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 350 km/h (~217,5 mph). Pojazd jest wyposażony w zaawansowaną technologię, w tym hamulce węglowo-ceramiczne i zaawansowany system chłodzenia, aby sprostać wymaganiom dużych prędkości na torach takich jak Nürburgring.

Podczas gdy SU7 Ultra, o którym właśnie rozmawialiśmy, jest obecnie prototypem, plany Xiaomi dotyczące wprowadzenia wersji produkcyjnej na rynek na początku 2025 roku są już w toku. Model produkcyjny zachowa większość cech, które sprawiły, że prototyp stał się rekordzistą, choć może zrezygnować z niektórych droższych materiałów, aby utrzymać koszty w ryzach, takich jak nadwozie z włókna węglowego. W chwili pisania tego tekstu, SU7 Ultra został oficjalnie zaprezentowany w Chinachz ceną wywoławczą wynoszącą 114 000 USD.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > Xiaomi SU7 Ultra bije rekord Porsche Taycan Turbo GT na torze Nürburgring, koronowany na najszybszy samochód czterodrzwiowy
Anubhav Sharma, 2024-10-30 (Update: 2024-10-30)