Xiaomi WinPlay Engine obiecuje możliwość grania w lokalne gry Windows na Android przy minimalnym spadku wydajności
Xiaomi zaprezentowało WinPlay Engine. Zgodnie z zapowiedzią, jest to trójwarstwowe narzędzie do wirtualizacji, które umożliwia lokalne odtwarzanie gier Windows na kompatybilnych urządzeniach Android. Chociaż firma nie zagłębiła się w szczegóły, w obecnym stanie wydaje się, że jest to uproszczona alternatywa dla Winlatora.
To narzędzie do wirtualizacji jest zasilane przez jądro Xiaomi HyperCore i znajduje się obecnie w wewnętrznej fazie beta. Ma również ograniczoną kompatybilność, a Pad 6S Pro jest jedynym kompatybilnym urządzeniem Android. Ten tablet jest wyposażony w Snapdragon 8 Gen 2, który jest już znany z tego, że jest bardzo zdolny do uruchamiania gier Windows poprzez Winlator.
Jednak wkrótce może być dostępny dla innych flagowych urządzeń Xiaomi. Jeśli chodzi o wydajność, Xiaomi twierdzi, że utrata wydajności GPU wynosi 2,9%, co jest dość znikome. Choć firma nie zaprezentowała, jak dobrze WinPlay Engine radzi sobie z grami na Windowsa, wideo podglądowe zostało udostępnione przez Digital Chat Station.
Film pokazuje uproszczony proces uruchamiania gier Windows na Xiaomi Pad 6S Pro(dostępny na Amazon). Pomimo tego, że klipy z rozgrywki nie mają żadnych liczników FPS, pokazują, że tablet Android może płynnie uruchamiać Need for Speed: Most Wanted 2012 i Tomb Raider 2013.
W oficjalnym ogłoszeniuxiaomi wspomniało również, że Steam może być zainstalowany na WinPlay Engine, ale wciąż nie jest jasne, czy użytkownicy będą mogli łatwo instalować z niego gry Windows. Niezależnie od tego, jest to świetna inicjatywa firmy dla graczy i ciekawie będzie zobaczyć, co przyniesie pełna wersja.