Inauguracyjny wydajny pojazd elektryczny Xiaomi - SU7 Ultra - został już uznany za najszybszy czterodrzwiowy samochód, gdy pokonał tor Nürburgring porsche Taycan Turbo GT, więc jedyną tajemnicą pozostawała jego cena w momencie premiery.
SU7 Ultra został wydany wczoraj w cenie początkowej, która jest aż o 35% niższa niż w październiku, kiedy Xiaomi wystawiło samochód na zamówienie w przedsprzedaży.
Cena startowa Xiaomi SU7 Ultra wynosi teraz równowartość 72 930 USD, co czyni go prawie czterdzieści tysięcy tańszym niż Tesla Model S Plaid w Chinach.
Co więcej, SU7 Ultra jest szybszy niż Model S Plaid, z przyspieszeniem 1,89 s 0-60 mph w porównaniu do 2,1 sekundy biegu Tesli.
Prędkość maksymalna wynosi 350 kilometrów (217 mil) na godzinę, a przyspieszenie procy pochodzi z trzech silników elektrycznych o łącznej mocy 1 548 koni mechanicznych.
Wydajny Ultra sedan Xiaomi jest większy niż jego inauguracyjny samochód elektryczny SU7 i jest wyposażony w duży akumulator o pojemności 94 kWh, który można naładować do 80% w 11 minut, a jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi 630 km (391 mil).
Jest to oczywiście w chińskim cyklu CLTC, który jest o około jedną trzecią bardziej hojny niż test szacunkowy EPA, więc przynajmniej jeśli chodzi o zasięg, Tesla Model S Plaid pokonuje SU7 Ultra z oceną 672 km CLTC.
Xiaomi jest głównie znane ze swoich telefonów, takich jak 14T Pro, a dopiero niedawno weszło do samochodów elektrycznych z SU7, których teraz po prostu nie może zrobić wystarczająco dużo i jest 7-miesięczna lista oczekujących. W Chinach dyrektor generalny Lei Jun cieszy się statusem kultowego przedsiębiorcy podobnym do Elona Muska w USA i powiedział, że celem SU7 Ultra jest zapewnienie osiągów na poziomie Porsche oraz technologii w stylu Tesli, a także bycie tak premium jak Mercedes w środku.
Około 15 minut po odsłonięciu Xiaomi opublikowało, że zebrało już 6900 zamówień na SU7 Ultra, co wskazuje, że może z łatwością osiągnąć deklarowany przez Lei Jun cel 10 000 dostarczonych egzemplarzy.