Xiaomi i Oppo: problem z marką?
W chińskich firmach Xiaomi i Oppo zauważono problem związany z tworzeniem nowych marek. Nowe twory mogą nie przetrwać w długim terminie i wrócić do roli sloganu rozpoznawczego dla danej serii smartfonów
Jeśli idzie o firmę Oppo, chodzi o samodzielną markę Realme, którą stworzono na potrzeby smartfonów klasy premium (np. Realme X zaprezentowany w Pekinie). Oczywiście chodziło o to, by potencjalni nabywcy nie kojarzyli tych słuchawek z resztą asortymentu (telefony często tanie i skierowane do mas; chodzi też o konkurencyjne serie, jak Oppo Reno).
W Xiaomi chodzi zaś o niezależność marki Redmi, która zaczęła zagrażać sprzedaży telefonów z serii Mi. Powody są te same, co w Oppo - nie chciano, żeby klienci kojarzyli Redmi z Xiaomi, a z czasem okazało się, że nie wychodzi z tego nic dobrego (taki gigant branży elektronicznej musi dbać o wszystkie segmenty rynku - od tanich telefonów po te bardzo drogie).
Źródło: DigiTimes