Xiaomi: miliard sprzedanych smartfonów Redmi w ciągu zaledwie dziesięciu lat
Xiaomi ogłosiło, że sprzedało miliard smartfonów Redmi. Liczba ta dobrze pokrywa się z czasem spędzonym na rynku, ponieważ Xiaomi udało się osiągnąć tę liczbę w ciągu zaledwie 10 lat: Redmi zostało założone jako submarka Xiaomi w połowie 2013 roku. W 2019 roku Redmi zostało wydzielone i odtąd działało jako mniej lub bardziej niezależna podmarka. Smartfony Redmi generalnie obsługują niższy przedział cenowy niż flagowe smartfony Xiaomi z wyższej półki, ale seria Redmi ma również na celu dobry stosunek ceny do wydajności. Podczas gdy seria Redmi początkowo składała się tylko z urządzeń klasy podstawowej, obecnie dostępne są również mocne modele średniej klasy z nazwą Redmi. Na przykład Xiaomi Redmi Note 12 5G, który recenzowaliśmy tego lata, to smartfon z szybkim i jasnym wyświetlaczem AMOLED i szybkim ładowaniem, który jest dostępny za jedyne 179,99 USD w Amazon.
Biorąc pod uwagę, że od 2013 roku sprzedano miliard smartfonów, daje to średnio ponad 100 milionów sprzedanych smartfonów Redmi rocznie, co jest ogromną liczbą. Dla porównania,
Apple udało się sprzedać ponad 226 milionów iPhone'ów w 2022 roku. Xiaomi było w stanie sprzedać 30,5 miliona smartfonów tylko w pierwszym kwartale 2023 roku, chociaż odpowiada to spadkowi o 23,5% w znaczącym porównaniu do 2022 roku.
Konkretne ogłoszenia dotyczące nowych produktów lub ogłoszenia o charakterze strategicznym nie były związane z wiadomością o kamieniu milowym sprzedaży; oczekuje się wprowadzenia nowych smartfonów wraz z Redmi K70 Pro, K70 i K70E.