Xiaomi pokonuje Apple z drugim najlepszym udziałem w rynku sprzedaży w sierpniu
Firma badawcza Counterpoint Research opublikowała najnowszą globalną analizę wolumenu sprzedaży smartfonów. Według danych firmy, Xiaomi zdołało pokonać Apple w zeszłym miesiącu pod względem miesięcznych wolumenów sprzedaży. Dzięki temu chińska marka smartfonów zajęła drugie miejsce po raz pierwszy od trzech lat.
Co ciekawe, Xiaomi nie zajęło drugiego miejsca w sierpniu ze względu na znaczny wzrost wolumenu sprzedaży smartfonów. Zamiast tego dane Counterpoint Research pokazują stosunkowo płaski wzrost miesiąc do miesiąca (MoM) w tym roku, a marka może osiągnąć to miejsce ze względu na sezonowy spadek Apple(zamów iPhone'a 16 Pro w przedsprzedaży w Best Buy).
Jeśli chodzi o markę, która obecnie znajduje się na pierwszym miejscu, jest to Samsung. Południowokoreańska marka ma zauważalną przewagę nad Xiaomi i Apple. Ale teraz, gdy gigant z Cupertino wprowadził na rynek nową serię iPhone'ów 16różnica między Apple a Samsungiem powinna się zmniejszyć w tym lub następnym miesiącu.
Wracając do miesięcznego udziału Xiaomi w rynku sprzedaży, Counterpoint Research zauważa, że firma cieszy się silnym wzrostem w porównaniu do ubiegłego roku. Firma zajmująca się badaniami rynku https://www.counterpointresearch.com/insights/xiaomi-overtakes-apple-to-become-worlds-no-2-smartphone-brand-in-aug/ wskazuje na słabe wyniki w 2022 r. i pierwszej połowie 2023 r., które skłoniły Xiaomi do zmiany strategii sprzedaży, produktów i kanałów.
Wydaje się, że ta zmiana zadziałała na korzyść Xiaomi, a chińska marka smartfonów czerpie teraz korzyści. Xiaomi rozszerza również swoją działalność na nowe rynki, a do tego wzrostu przyczyniają się nie tylko urządzenia klasy podstawowej i średniej. Jak mówi dyrektor ds. badań Tarun Pathak, segment premium firmy i składane smartfony sprawiają, że firma zyskuje uwagę, której potrzebuje.