Xiaomi: sprzedaż wyższa od oczekiwań
Firma Xiaomi opublikowała wyniki za I kw. 2019, które są lepsze od oczekiwań (najpierw podaje się prognozy a po podliczeniu faktycznych wyników sprzedaży je rozlicza). Mimo spodziewanych problemów w trzech kluczowych branżach (smartfony, IoT i elektronika użytkowa) udało się osiągnąć dwucyfrowy wzrost we wszystkich wymienionych obszarach działalności firmy (przychody kwartalne wzrosty o 27,2% r/r).
Przechodząc do konkretów, w I kw. 2019 roku firma Xiaomi sprzedała 27,9 mln smartfonów (wzrost o 16,2% r/r) i 2,6 mln telewizorów (Xiaomi to teraz najpopularniejsza marka w Chinach). Wzrost sprzedaży, jeśli idzie o IoT (171 mln aktywnych urządzeń), telewizory i pomniejszą elektronikę (aktywnych użytkowników inteligentnych głośników Xiaomi jest 45,5 mln), wyniósł aż 56,5% (r/r).
W tym samym czasie, cały czas mowa o pierwszym kwartale, dostawy za granicę urosły o 34,7% (duża w tym zasługa aktywności firmy Xiaomi w Indiach).
Źródło: DigiTimes