Xiaomi zwiększa docelową dostawę SU7 EV do 2024 r. do 130 000 sztuk
Xiaomi ma wymarzone wejście na rynek dla każdej firmy wprowadzającej zupełnie nowy produkt. Bazując na swoim sukcesie w branży elektronice użytkowej gdzie kontroluje 3. największy udział w rynku telefonów, Xiaomi początkowo skupiło się na sektorze pojazdów elektrycznych, stawiając sobie za cel dostarczenie 100 000 sztuk swojego pierwszego pojazdu elektrycznego, SU7, w 2024 roku.
Osiągnąwszy ten cel, Xiaomi idzie teraz o krok dalej. Dyrektor generalny firmy Lei Jun ujawnił w mediach społecznościowych, że firma będzie teraz ciężko pracować, aby wyprodukować i wysłać łącznie 130 000 pojazdów SU7 do końca 2024 roku.
Najnowsza rewizja była spowodowana gwałtownym wzrostem popytu na pierwszy w historii model firmy, który zebrał wyjątkowo dobre recenzje. Obejmuje to entuzjastyczną recenzję dyrektora generalnego konkurencyjnego producenta samochodów Forda, Jima Farleya, który niechętnie rozstał się z inauguracyjnym modelem po tym, jak przyleciał do USA i osobiście nim jeździł. Xiaomi odnotowało ogromny wzrost przychodów z pojazdów elektrycznych o 30,5% między 2. a 3. kwartałem 2024 r., dzięki rosnącej popularności SU7. Nowy samochód elektryczny zdołał ukraść udział w rynku pomimo rosnącej konkurencji na chińskim rynku pojazdów elektrycznych. Cena początkowa poniżej 30 000 USD (około 4000 USD bardziej przystępna niż Tesla Model 3) i atrakcyjna stylistyka inspirowana Porsche pomogły produktowi wyróżnić się wśród morza tańszych pojazdów elektrycznych produkowanych w Chinach.
Xiaomi idzie na całość ze swoim nowym biznesem EV. Firma zwiększyła swoje moce produkcyjne, a jej zakład jest obecnie w stanie produkować 20 000 sztuk miesięcznie. Biorąc to pod uwagę, biznes motoryzacyjny Xiaomi nie stał się jeszcze rentowny, ponieważ w 3. kwartale 2024 r. odnotował skorygowaną stratę w wysokości 1,5 mld juanów (207 mln USD). Nie osłabiło to oczekiwań; Huatal Securities spodziewa się, że Xiaomi dostarczy 400 000 pojazdów elektrycznych w przyszłym roku, a jednostka EV będzie stanowić około 20 procent całkowitych przychodów, w porównaniu z 8% w 2024 roku.