YouTube podejmuje nowe środki przeciwko blokerom reklam
Od kilku miesięcy YouTube wyświetla ostrzeżenia użytkownikom z blokadami reklam, prosząc ich o dezaktywację blokady lub wykupienie subskrypcji YouTube Premium w celu oglądania bez reklam. YouTube uzasadnia te kroki potrzebą zapewnienia przychodów z reklam, które są ważnym źródłem dochodu zarówno dla YouTube, jak i twórców. Wygląda jednak na to, że ostrzeżenia nie wystarczą. YouTube wprowadził nowy mechanizm, który utrudnia korzystanie z blokerów reklam.
Jak donosi kilku użytkowników YouTube na Redditfilmy na platformie są teraz pomijane do końca, jeśli aktywowany jest adblocker. Mechanizm ten najwyraźniej został ostatnio wprowadzony na szerszą skalę, ale nie dotyczy jeszcze wszystkich. Podczas gdy niektórzy użytkownicy rozumieją i akceptują potrzebę generowania przychodów przez YouTube, inni są sfrustrowani i uważają te środki za irytujące i natrętne. W szczególności niezadowolenie wywołują długie reklamy, których nie można pominąć.
Według niektórych użytkowników Reddita, nowy mechanizm YouTube można obejść za pomocą adblockera uBlock Origin. Jeśli to nie zadziała, jedyną opcją jest dezaktywacja adblockera lub zakup subskrypcji YouTube Premium która obecnie kosztuje około 14 dolarów miesięcznie. Studenci mogą uzyskać subskrypcję za 7 USD miesięcznie.