YouTuber obala mit o rdzy Cybertrucka, gdy Tesla radzi, jak usunąć "zanieczyszczenia powierzchniowe
Główny inżynier Tesli Cybertruck zaleca po prostu użycie czegoś takiego jak środek do czyszczenia stali nierdzewnej CitriSurf 77 (35 USD na Amazon), jeśli chcą zetrzeć plamki, które niektórzy właściciele uważali za spowodowane ich ciężarówką o wartości 100 000 USD rdzewienia w deszczu.
Nazwał doniesienia o Rdzy Cybertruck w ciągu ostatnich kilku dni, a także wspomniał, że jest to "zanieczyszczenie powierzchni", które można również łatwo usunąć za pomocą zestawu Bar Keeper's Friend i podkładek Scotch-Brite bez zarysowań, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Porada została udzielona w odpowiedzi na YouTubera, który wziął jeden taki "pokryty rdzą" Cybertruck i po prostu wypolerował go wspomnianymi wcześniej środkami do czyszczenia stali nierdzewnej. Jak widać na poniższym filmie Bearded Tesla, małe plamki powstają raczej z "pyłu rdzy" niż z głębokiej korozji paneli Cybertrucka po ekspozycji na deszcz. Wes Morrill, główny inżynier Tesli ds. cybertrucków, ma podobne wyjaśnienie:
Stal nierdzewna jest reaktywna i wolne żelazo, które na niej osiada, rdzewieje. Jest to tylko zanieczyszczenie powierzchniowe i można je łatwo usunąć. Żelazo przekształca się w tlenek żelaza, dopóki nie pozostanie wolne żelazo do konwersji. W procesie tym powstaje czerwony produkt korozji, który będzie widoczny na powierzchni. Proszę go wyczyścić w dowolnym momencie lub nie, jeśli nie przeszkadza. To nie jest metal podstawowy. Specyfikacje są mniej więcej wielkości główki od szpilki.
Jako przykład pokazał porównanie ze zwykłym brudnym białym samochodem stojącym na parkingu, który miał takie same plamki "zanieczyszczenia powierzchni" z pyłu rdzy na lakierze bezbarwnym.
"Typowa powłoka bezbarwna ma grubość co najwyżej 50 mikronów, więc rysa głębsza niż ta nie może zostać naprawiona bez ponownego malowania", dodał, podczas gdy "zaletą Cybertruck jest to, że można usunąć zadrapanie, polerując metal, nawet jeśli jest bardzo głęboki" do fabrycznego wykończenia. Nie trzeba dodawać, że Elon Musk odpowiedział "Tak" na wyjaśnienia głównego inżyniera Cybertruck dotyczące rdzy.
A lot of MSM coverage about rust. None show actual photos, usually a good indicator to question the accuracy. Side by side with a painted vehicle, this is surface contamination.
— Wes (@wmorrill3) February 20, 2024
Tesla SS actually has a PREN value (resistance to pitting corrosion) higher than 316L "marine grade" pic.twitter.com/sxZNl8wfzL
Źródło(a)
Wes Morrill (X) & Brodaty Tesla (YT)