YouTuber próbuje szybko naładować swoją Tesla Model 3 Performance podczas zimowej burzy przy -14°F
Większość właścicieli EV i potencjalnych nabywców jest prawdopodobnie świadoma faktu, że samochody elektryczne mogą stracić całkiem sporo zasięgu podczas jazdy w zimie. Jednak kierowcy, którzy nie mają dostępu do ogrzewanego garażu, mogliby, przynajmniej w teorii, również zostać zaskoczeni, gdy spróbują naładować swój pojazd zasilany baterią w bardzo niskich temperaturach, co zostało teraz zilustrowane eksperymentem z udziałem Tesli Model 3.
Sympatyczny gospodarz kanału YouTube Out of Spec Reviews, Kyle Conner, zaparkował swoją osobistą 2019 Teslę Model 3 Performance w pobliżu Supercharger w stanie Kolorado, gdy zimowa burza przyniosła wyjątkowo niskie temperatury do wielu części Stanów Zjednoczonych. Jego celem było sprawdzenie, jak samochód zareaguje na próbę ładowania w temperaturze -14 stopni Fahrenheita, jeśli jego bateria nie została wstępnie przygotowana, co zwykle miałoby miejsce podczas nawigacji do Supercharger podczas długich podróży drogowych.
Intrygujący zimowy eksperyment można obejrzeć w odpowiednim filmie na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=i-c8AUeKs5c. Ostatecznie minęło około 45 minut, zanim EV w ogóle zaczął się ładować. Do tego czasu energia z Supercharger była wykorzystywana do podgrzewania pakiet akumulatorów do odpowiedniej temperatury. Potem potrzeba było kolejnych 45 minut, aby naładować elektrycznego sedana z 35 do 90 procent. W sumie Tesla Model 3 Performance poradziła sobie całkiem dobrze w tych mroźnych temperaturach, ale test podkreśla również znaczenie wstępnego przygotowania baterii przed wizytą w Superchargerze Tesli w zimie.
Zamów Spigen hartowanego szkła protektor ekranu zaprojektowany dla Tesla Model 3 na Amazon