Notebookcheck Logo

Zabawka towarzysząca BubblePal AI dla dzieci wprowadza na rynek koncepcję przypominającą M3GAN

BubblePal jest mały, przypomina piłkę i może służyć jako zawieszka do ulubionej pluszowej zabawki dziecka (źródło zdjęcia: Haivivi)
BubblePal jest mały, przypomina piłkę i może służyć jako zawieszka do ulubionej pluszowej zabawki dziecka (źródło zdjęcia: Haivivi)
Firma Haivivi z Singapuru wprowadziła właśnie na rynek BubblePal, interaktywną zabawkę opartą na LLM, z którą dzieci mogą rozmawiać, odpowiadając na pytania, opowiadając historie, a podobno nawet zapewniając wsparcie emocjonalne. Jest to mniej więcej pomarańczowa kula z wbudowanym światłem, którą można zawiesić jako wisiorek wokół wypchanej zabawki i oferuje rodzicom opcje dostosowywania i monitorowania za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
AI Education Gadget

BubblePal, nowo wprowadzona na rynek interaktywna zabawka oparta na sztucznej inteligencji, wydaje się być czymś, co mogłoby zainspirować scenarzystów filmu science-fiction/horror M3GAN 2022, gdyby nie to, że został wprowadzony na rynek w zeszłym tygodniugdyby nie to, że został on wprowadzony na rynek w zeszłym tygodniu. Oparty na technologii dużego modelu językowego (LLM)"zabawka towarzysząca" to sterowana głosem, podświetlana kula przymocowana do regulowanej smyczy, którą dziecko może powiesić wokół swojej ulubionej pluszowej zabawki i rozmawiać z nią lub po prostu wchodzić z nią w interakcję samodzielnie.

Konstrukcja jest odpowiednio prosta i niewinnie wyglądająca, składająca się z bezpiecznego dla żywności silikonu i ABS. Pojedynczy przycisk push-to-talk umieszczony z przodu stanowi główny fizyczny interfejs, a wizualne informacje zwrotne pochodzą z wewnętrznej diody LED, która podświetla urządzenie w atrakcyjnych kolorach. Wbudowana bateria ładuje się przez USB-C i oferuje do 4 dni czasu czuwania.

Początkowa konfiguracja, przeprowadzana za pośrednictwem aplikacji mobilnej https://www.haivivi.com/en/applicationpozwala rodzicom wybrać jedną z kilku "postaci", które nadają zabawce unikalną osobowość. Obsługuje również wiele języków, choć nie jest jasne, czy może przełączać się między nimi dla rodzin dwujęzycznych. Aplikacja zapewnia również wgląd w interakcje i postępy dziecka.

Oparci na sztucznej inteligencji sprzętowi asystenci głosowi, tacy jak Humane AI Pin i Rabbit R1 w dużej mierze nie spełniły oczekiwań, ale Haivivi, singapurska firma stojąca za BubblePal, jest przekonana, że jej produkt może "wzbogacić rozwój dzieci" na kilka sposobów.

Interaktywny storytelling pozwala dzieciom uczestniczyć w tworzeniu opowieści (źródło obrazu: Haivivi)
Interaktywny storytelling pozwala dzieciom uczestniczyć w tworzeniu opowieści (źródło obrazu: Haivivi)
Rzeczywiście dziwny wybór pytań dla małych dzieci (źródło zdjęcia: Haivivi)
Rzeczywiście dziwny wybór pytań dla małych dzieci (źródło zdjęcia: Haivivi)
Przytrzymanie przycisku przechwytuje dane wejściowe użytkownika, a zwolnienie go wysyła je do przetworzenia przez Wi-Fi (źródło obrazu: Haivivi)
Przytrzymanie przycisku przechwytuje dane wejściowe użytkownika, a zwolnienie go wysyła je do przetworzenia przez Wi-Fi (źródło obrazu: Haivivi)
BubblePal jest dostępny w 5 różnych kombinacjach kolorystycznych (źródło zdjęcia: Haivivi)
BubblePal jest dostępny w 5 różnych kombinacjach kolorystycznych (źródło zdjęcia: Haivivi)

Po pierwsze, może działać jako "super encyklopedia", wykorzystując LLM do odpowiadania na pytania dziecka. Wydaje się to naprawdę przydatne, służąc jako pomoc edukacyjna Asus ExpertBook BR1104CGA review: silent educational laptop with great battery life thanks to Intel's N100 dla małych dzieci. Kolejną funkcją jest "interaktywny tryb opowiadania historii": BubblePal może nie tylko czytać historie, ale dzieci mogą również wchodzić w interakcje i uczestniczyć w tworzeniu historii, co brzmi obiecująco, przynajmniej na papierze.

Nieco niejasna jest część dotycząca tego, w jaki sposób BubblePal wykorzystuje

algorytmy rozpoznawania emocji i "intuicyjnie wyczuwa emocje dzieci, oferując empatyczne towarzystwo". Będąc opartym na sztucznej inteligencji, może rzekomo zapamiętać preferencje dziecka, niektóre dane osobowe i wcześniejsze interakcje, wykorzystując je do kształtowania przyszłych rozmów.

Jeśli chodzi o dość ważną kwestię prywatności, Haivivi wyjaśnia, że dane głosowe są transkrybowane na tekst, a następnie pliki audio są natychmiast usuwane. Transkrypcje są przechowywane do 90 dni, aby rodzice mogli je przejrzeć, po czym również są usuwane.

Jedną z podnoszących brew kwestii jest to, że kluczową inspiracją dla tego produktu było dziecko pytające inteligentny głośnik: "Czy moja mama mnie kocha?". Podczas gdy Haivivi twierdzi, że "to objawienie podkreśliło potrzebę rozwiązań technologicznych, które zaspokajają potrzeby dzieci", można by pomyśleć, że nie jest to coś, co powinno być delegowane do sztucznej inteligencji. W rzeczywistości podkreśla to istotną kwestię, jaką część (jeśli w ogóle) rozwoju emocjonalnego dziecka można powierzyć podmiotowi AI.

Urządzenia cyfrowe, takie jak iPady, są już używane przez wielu rodziców jako

narzędzia do nauki jak i wygodne narzędzie rozpraszające uwagę w niektórych sytuacjach. Jednym z największych zagrożeń związanych z nadmierną ekspozycją cyfrową jest zahamowanie rozwoju społecznego: jasny, kolorowy film lub gra może uniemożliwić dzieciom rozmowę z innymi, nawiązywanie przyjaźni i uczenie się dynamiki społecznej. Sterowana głosem zabawka oparta na LLM z pewnością zapewnia bardziej naturalną formę interakcji. Jednak to, czy może ona rzeczywiście zastąpić rolę przyjaciela lub rodzica, nawet częściowo, czy tylko ją zniekształca, jest czymś, co odkryjemy dopiero w praktyce, podobnie jak w przypadku wielu aspektów sztucznej inteligencji.

Cyfrowa zabawka dla zwierząt Bitzee, dostępna na Amazon, jest interesującą alternatywą dla BubblePal, podczas gdy wydanie Encyclopedia Britannica Kids elektronicznego czytnika opowieści Me Reader jest bardziej edukacyjną opcją.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 08 > Zabawka towarzysząca BubblePal AI dla dzieci wprowadza na rynek koncepcję przypominającą M3GAN
Vishal Bhardwaj, 2024-08-14 (Update: 2024-08-15)