Zadanie Tesli dotyczące baterii Juniper 4680 Model Y nie powiedzie się, ponieważ Elon Musk przesadza z obietnicami, mówi CATL
Podczas gdy Tesla stawia na opanowanie swojego taniego 4680 aby skorzystać z rządowych dotacje szef największego na świecie producenta baterii jest sceptyczny co do wykonalności swoich planów.
W niedawnym wywiadzie prezes CATL Robin Zeng mówił o planach produkcyjnych firmy w USA, mówiąc, że jest ona otwarta na inwestycje w USA inne niż umowy licencyjne na technologie z Teslą i Fordem.
Gigafabryka w Nevadzie ma podobno zacząć produkować baterie przy użyciu sprzętu i technologii CATL już w przyszłym roku. Chociaż rodzaj baterii, które będzie produkować, nie jest jasny, najbezpieczniej jest postawić na ogniwa LFP. Mimo że Giga Nevada ma 100 GWh baterii o pojemności 4680, Zeng z CATL uważa, że całe założenie taniego cylindrycznego ogniwa jest niemożliwe do zrealizowania.
"On jest dobry w chipach, oprogramowaniu, sprzęcie, mechanice", powiedział o Elonie Musku, ale tak naprawdę nie rozumie "elektrochemii" 4680, która"zawiedzie i nigdy nie odniesie sukcesu"
Dużym problemem Muska jest "nadmierne obiecywanie", skomentował dyrektor generalny CATL:
Może coś potrzebuje pięciu lat. Ale on mówi, że dwa lata. Zdecydowanie zapytałem go dlaczego. Powiedział mi, że chce naciskać na ludzi. Prawdopodobnie on sam uważa, że potrzeba na to pięciu lat, ale jeśli uwierzą mu Państwo, gdy mówi o dwóch latach, będą Państwo w poważnych tarapatach. Kierunek jest właściwy.
Zeng powiedział, że zademonstrował Muskowi, dlaczego nie może wyprodukować cylindrycznych baterii 4680 przy 50% koszcie ogniw, których obecnie używa Tesla, zgodnie z obietnicą złożoną w Battery Day w 2020 roku, a on "zamilkł"
Podczas ostatniej kwartalnej rozmowy telefonicznej dotyczącej zysków, Elon był dość optymistyczny, że Tesla nie tylko osiągnie parytet ze swoimi dostawcami, takimi jak LG czy Panasonic, pod względem kosztów produkcji, ale także zdoła uczynić baterię 4680
najtańszą produkowaną w USA.
Linie ogniw 4680, zespół faktycznie wykonuje tam świetną robotę. 4680 szybko zbliża się do punktu, w którym jest najbardziej konkurencyjnym zestawem. Jeśli więc weźmiemy pod uwagę w pełni wyładowany - koszt pakietu baterii, w pełni wyładowany w USA bez zachęt i ceł, 4680 będzie najbardziej konkurencyjny. Oznacza to niższy koszt niż w przypadku jakiejkolwiek innej alternatywy. Nie jesteśmy jeszcze na tym etapie, ale jesteśmy blisko, co moim zdaniem jest niezwykle ekscytujące. Mamy też kilka - wiele pomysłów, które wykraczają daleko poza ten cel. Więc jeśli myślę, że - jeśli dobrze wykonamy, 4680 będzie miał - wewnętrznie produkowane ogniwo Tesli będzie najbardziej konkurencyjnym cenowo ogniwem w Ameryce Północnej, co jest świadectwem ogromnej ilości ciężkiej pracy zespołu. Będziemy więc nadal kupować wiele ogniw od naszych konkurentów. Nie zamierzamy produkować ogniw wyłącznie we własnym zakresie. Nie chcę więc włączać tutaj żadnych dzwonków alarmowych. Znacząco zwiększamy również produkcję naszych pojazdów i stacjonarnych magazynów energii. Potrzebujemy więc wielu ogniw. Większość z nich nadal będzie pochodzić od dostawców, ale myślę, że to dobra wiadomość, że wewnętrzne ogniwa Tesli prawdopodobnie będą najbardziej konkurencyjne w USA.
Kluczową frazą jest tu jednak "z zachętami", ponieważ rząd daje 35 USD za kWh pojemności baterii wyprodukowanej w USA, a Tesla ma czerpać korzyści w miliardach.
Optymizm Elona wynikał również z faktu, że Tesla opanowała oszczędną technologię
suchą katodę i niedawno wprowadziła na rynek pierwszy Cybertruck wykonany z takich ogniw. Tesla planuje teraz rozszerzyć swoją zdolność produkcyjną 4680, aby mogła również wytwarzać akumulatory do Modelu Y, Modelu 3 i Robotaxi.
Nadchodzący Model Y Juniper będzie wyposażony w baterie 4680 w Stanach Zjednoczonych, ponieważ Tesla chce utrzymać koszty w ryzach i wycenić go zgodnie z obecną edycją. Pojazd elektryczny dotacjemogą jednak znaleźć się na celowniku nowej administracji Trumpa, więc "elektrochemia" baterii 4680 może nie być jej jedynym problemem, jeśli chodzi o koszty produkcji.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon