Zakład Tesli Robotaxi Elona Muska uznany za nudny, ponieważ NIO reklamuje wykorzystanie technologii autonomicznej jazdy, aby uczynić drogi bezpieczniejszymi
Jedna z najbardziej innowacyjnych firm produkujących samochody elektryczne, która już oferuje półprzewodnikowe baterie i stację stację wymiany nie ma zamiaru tworzyć autonomicznego robotaxilub uruchomić usługę ride-share jak Tesla.
Założyciel NIO, William Li, jest zdania, że model biznesowy, na który Elon Musk stawia przyszłość Tesli na rynku masowym pojazdów elektrycznych, nie jest ani zrównoważony, ani szczególnie inspirujący.
"Robotaxi nigdy nie będzie biznesem, który stanie się bez granic, jak oprogramowanie lub usługi w chmurze", uważa Li, ponieważ istnieje skończona liczba taksówek typu ride-share, które miasta mogą pomieścić, a większość z nich jest już zajęta przez inne usługi.
"Dlaczego miałbym chcieć odbierać biznes kierowcom taksówek, nie sądzę, by było to inspirujące" - powiedział i dodał, że NIO zamiast tego skupi się na zwiększaniu bezpieczeństwa na drogach dzięki technologii wspomagania kierowcy.
Pomysł Elona Muska polega na stworzeniu Cybercab gdzie zarówno autonomiczne robotaksówki, jak i inne samochody Tesli będą współtworzyć flotę.
Jego obecne prognozy dotyczą pierwszego autonomicznego przejazdu przejazd robotaxi odbędzie się w 2025 r., w oczekiwaniu na zatwierdzenie przez organy regulacyjne.
Tesla jednak właśnie odłożyła ogłoszenie o autonomicznego robotaxi na 10 października, aby wprowadzić pewne zmiany w przednim projekcie. Drażnił się również, że "bardziej przystępny cenowo pojazd", być może nieuchwytny Model 2pojawi się w przyszłym roku.
NIO będzie miało bezpośredniego konkurenta dla Modelu 2 w ramach nadchodzącego Firefly która będzie sprzedawać tańsze pojazdy elektryczne na całym świecie. Pozostaje jednak sceptyczny co do potencjału biznesowego obsesji Elona Muska na punkcie robotaxi, przynajmniej na razie.
Proszę nabyć złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon