Zapowiedzi sprzętowe PlayStation Showcase były kiepskie i Sony powinno czuć się źle
Teraz, gdy opadł już kurz wokół PlayStation Showcase Sony przyjrzyjmy się krytycznie niektórym z jego bardziej wątpliwych zapowiedzi. Pomijając brak zwiastuna Wolverine'a (i Bloodborne PC), te dwa sprzęty były prawdopodobnie najbardziej rozczarowujące, jakie widziałem od lat. Jak powiedziałby pewien znany YouTuber, są one "dosłownym marnowaniem piasku".
Projekt Q? Bardziej jak Projekt E-odpady
Nie mogę przestać się zastanawiać, dlaczego Sony zdecydowało się przeznaczyć czas i zasoby na urządzenie, o które dosłownie nikt nie prosił. Remote Play jest już dostępny na prawie każdej platformie i działa dobrze na wszystkich z nich. Być może w Project Q jest coś więcej niż tylko Remote Play, ale jakie dodatkowe funkcje może realistycznie zaoferować streaming box?
Znając Sony, Project Q jest mocno zablokowany i może nie być przydatny do niczego poza Remote Play lub PS Now. Marketingowy chwyt Sony wokół handhelda to w pełni funkcjonalny kontroler DualSense, wraz z adaptacyjnymi wyzwalaczami i haptycznym sprzężeniem zwrotnym, co nie wystarcza, aby uzasadnić jego istnienie.
Rynek handheldów przeszedł długą drogę od czasów PS Vita. Stosunkowo nieznani gracze, tacy jak Ayaneo i Onexplayer, robią postępy, podobnie jak uznane postacie, takie jak Valve i Asus. Firma z zasobami Sony nie powinna mieć problemów z opracowaniem gry od podstaw. Nawet 1080p 60 FPS byłoby satysfakcjonujące.
PlayStation 5 Pro jest desperacko potrzebne
Należało ogłosić rewizję PlayStation 5 (Slim/Pro) zamiast zasilanego baterią przycisku do papieru. W przeciwieństwie do tego, co Jim Ryan powiedział o deweloperach "dopiero zarysowujących powierzchnię" mocy PlayStation, gry Unreal Engine 4 pokazują nam ograniczenia konsol obecnej generacji. I nie jest tak, że sytuacja ulegnie poprawie, gdy Unreal Engine 5 zacznie wchodzić do głównego nurtu.
W swojej istocie PlayStation 5 jest gloryfikowaną maszyną Zen 2 z GeForce RTX 2080 na wierzchu. Wersja Pro jest desperacko potrzebna, aby dostosować ją do sprzętu PC ostatniej generacji. Mimo licznych plotek na ten temat, PlayStation 5 Pro może nie pojawić się w tej generacji. Ale hej, przynajmniej dostaniemy odłączany napęd dyskowy w pewnym momencie. To już coś, prawda?
Można argumentować, że utalentowani deweloperzy nadal będą tworzyć hity na pozornie słabym sprzęcie. Naughty Dog pokazało to w The Last of Us Part 2, podobnie jak Sucker Punch w Ghost of Tsushima. Obie gry nie powinny wyglądać tak dobrze na dziesięcioletniej konsoli. Jest to jednak bardziej wyjątek niż norma. Dodatkowo, niedawna fala źle zoptymalizowanych gier nie pomaga nikomu, zwłaszcza graczom PC.
Słuchawki douszne PlayStation są głuche na dźwięki
Przyjrzyjmy się teraz drugiemu sprzętowi, któremu poświęcono niewiele więcej niż kilka sekund czasu antenowego: słuchawkom PlayStation. Po raz kolejny nie mogę pojąć, kto o to prosił. W ciągu wielu lat grania nie spotkałem jeszcze kogoś, kto wolałby wkładki douszne TWS od rozwiązania nausznego. Bez względu na to, jak dobrze je zaprojektujesz, baterie wkładek dousznych rozładują się w ciągu kilku godzin, czyniąc je bezużytecznymi podczas długich sesji.
Zastanawiam się, czy kierownictwo PlayStation wie o istnieniu słuchawek WF/WH-1000XM4. Ale zgadnij co? PlayStation 5 nie obsługuje natywnie dźwięku Bluetooth. Chcesz używać flagowych słuchawek Sony z konsolą Sony? Szkoda, będziesz potrzebować zacienionego klucza Bluetooth innej firmy, który może, ale nie musi działać. I nie, "po prostu podłącz WH-1000XM4/5 do DualSense przez adapter 3,5 mm" nie jest rozwiązaniem.
Sony twierdzi, że słuchawki PlayStation Earbuds będą korzystać z tajnego standardu łączności w celu zapewnienia łączności audio o "niskim opóźnieniu". Nie widzę powodu, dla którego inne słuchawki Sony nie mogą tego zrobić za pomocą prostej aktualizacji oprogramowania układowego, chyba że brakuje im wymaganego sprzętu. Przysłowiową wisienką na torcie jest "łączność ze smartfonem" reklamowana jako funkcja. Dzięki, Sony. Wielkie dzięki.
Źródło(a)
Własny