Zasięg Cybertrucka jest o 20% mniejszy od oficjalnych szacunków EPA w teście akumulatora "od rozładowania do opróżnienia"
Lars Moravy z Tesli zauważył, że zasięg Cybertrucka może zostać zmniejszony o 50% do 160 mil na jednym ładowaniu w przypadku holowania ciężkiego i pudełkowatego ładunku, takiego jak przyczepa do przewozu koni. Szef działu inżynierii pojazdów nie wspomniał jednak, że znaczne zmniejszenie zasięgu może nastąpić nawet przy prędkościach autostradowych i temperaturach powyżej zera.
Test zasięgu pojazdu Cybertruck
W jednym z pierwszych rzeczywistych testów zasięgu Cybertruck, ludzie z Out of Spec Motoring wynajęli kilka elektrycznych pickupów Tesli z Turo i wyruszyli w drogę, aby je zbadać i zbadać dla przyjemności oglądania przyszłych właścicieli.
Podczas gdy jeden z wypożyczonych Cybertrucków miał zamarznięty wyświetlacz konsoli centralnej i musiał zostać zabrany do centrum serwisowego Tesli, inny został poddany jeździe próbnej. Krótko mówiąc, Cybertruck zdołał pokonać 254 mile jazdy głównie autostradą w dość komfortowej temperaturze 46 stopni Fahrenheita (około 8 stopni Celsjusza).
To o około 20% mniej niż oficjalny szacowany przez EPA zasięg Cybertrucka wynoszący 320 mil i nieco ponad normalny spadek zasięgu, jakiego można oczekiwać od pojazdów elektrycznych w takich warunkach. Podczas gdy zimne temperatury i prędkości autostradowe rzeczywiście czerpałyby z 123 kWh Cybertruck szybciej niż podczas zrównoważonego testu zasięgu EPA, spadek o 20% w stosunku do oficjalnych danych wydaje się nieco przesadzony.
Tym bardziej w przypadku elektrycznego pickupa, który został po raz pierwszy ogłoszony z "zasięgiem do 500 mil" na jednym ładowaniu. Nawet biorąc pod uwagę oficjalne dane, Cybertruck może zbliżyć się do tej obietnicy tylko dzięki opcjonalnemu 50 kWh Range Extender który będzie kosztował około 16 000 USD, jeśli i kiedy pojawi się w sklepie Tesli pod koniec 2024 roku.
Tesla wciąż gromadzi rzeczywiste dane dotyczące użytkowania i wzorców jazdy dla świeżo wypuszczonego Cybertrucka, więc z czasem może zająć się wszelkimi zidentyfikowanymi nieefektywnościami. W rzeczywistości szef Tesli ds. układu napędowego i energii, Drew Baglino, powiedział, że "długoterminowym" celem jest osiągnięcie przez Cybertruck pożądanego 500-milowego zasięgu dzięki akcesoriom przedłużającym.
Oznacza to, że do czasu, gdy przedłużacz zasięgu trafi na rynek, Tesla może planować zmniejszenie nieefektywności układu napędowego o 10%, zwiększenie baterię 4680o 10%, zwiększyć gęstość energii akumulatora 4680 na tej samej powierzchni lub połączyć te dwa elementy. Do tego czasu jednak właściciele Cybertrucka mogą być nieco rozczarowani, jeśli chodzi o oczekiwania dotyczące zasięgu.
Proszę kupić 48A Tesla Wall Connector z 24-calowym kablem na Amazon