Notebookcheck Logo

Zasięg Tesla Robotaxi wyniesie tylko 200 mln pomimo rekordowej wydajności 5,5 mln/kWh

Robotaxi będzie miał zasięg 200 mln (źródło zdjęć: Tesla)
Robotaxi będzie miał zasięg 200 mln (źródło zdjęć: Tesla)
Tesla najwyraźniej wyposaży Robotaxi w najmniejszą baterię, jaką kiedykolwiek umieściła w pojeździe elektrycznym, aby utrzymać koszty pod kontrolą, opierając się na rekordowej wydajności.
E-Mobility

Tesla może przeznaczyć na ten cel tylko 4 000 dolarów 4680 ogniw akumulatorowych w Robotaxi, aby osiągnąć cenę poniżej 30 000 USD przed ulgami podatkowymi, które Elon Musk obiecał podczas prezentacji.

Według inżynierów i projektantów Tesli na imprezie, Robotaxi będzie miał dość krótki zasięg na ładowaniu około 200 mil. Będzie to jednak najbardziej wydajny pojazd elektryczny na drodze, pokonujący 5,5 miliarda na kWh pojemności akumulatora.

To bije na głowę obecnego Lucid Air Pure Mistrz wydajności pojazdów elektrycznych w USA, który jest oceniany na 5 mil/kWh. Samochód Lucid to duży, wygodny sedan, który można kupić już teraz, podczas gdy Robotaxi to niewielki dwumiejscowy pojazd, który wciąż pozostaje w sferze marzeń, jeśli chodzi o dostępność na rynku.

Zasięg Robotaxi wynoszący 200 mil i wydajność na poziomie 5,5 mil/kWh oznaczają, że rozmiar akumulatora będzie wynosił około 40 kWh lub mniej, co jest najmniejszym pakietem, jaki Tesla kiedykolwiek umieściła w jednym ze swoich pojazdów.

Zestawienie materiałów (BOM) dla pierwszych ogniw akumulatorowych Modelu Y 4680 z przedprodukcyjnej linii pilotażowej Tesli wyniosło do około 107 USD/kWh, w oparciu o rozbiórka i analizie składu chemicznego. Nominalnie oznaczałoby to, że akumulator Robotaxi o pojemności 40 kWh kosztowałby Teslę około czterech tysięcy, plus minus kilkaset złotych.

Tesla planuje jednak wyprodukować cztery różne typy akumulatorów 4680 z tańszą metodą suchej katody opracowaną dla Cybertrucka. Jeden z nich będzie przeznaczony dla Robotaxi i przyniesie dalsze 20% obniżenie kosztów produkcji baterii 4680.

Ponadto akumulatory Tesli 4680 mogą kwalifikować się do rządowego programu made-in-USA w wysokości 45 USD/kWh, więc akumulator Robotaxi może kosztować znacznie mniej niż 4000 USD.

Przewidywany BOM dla rynku masowego Tesla Model 2 który zostałby zbudowany na tej samej platformie co Robotaxi, wynosi około 20 000 USD. Dotyczy to pojazdu z większym akumulatorem i zasięgiem 250 mil, a także większą liczbą siedzeń, pedałów i kierownicy, więc koszt produkcji Robotaxi powinien być znacznie niższy.

Tak więc, nawet przy cenie poniżej 30 000 USD, Tesla prawdopodobnie będzie opłacalna na Robotaxi, jeśli i kiedy rozpocznie masową produkcję, zwłaszcza jeśli kwalifikuje się do pełnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD.

Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla EV Charger z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > Zasięg Tesla Robotaxi wyniesie tylko 200 mln pomimo rekordowej wydajności 5,5 mln/kWh
Daniel Zlatev, 2024-10-12 (Update: 2024-10-12)