Zasięg cybertrucka może spaść do 160 mil podczas holowania, podczas gdy Tesla strzela na 500 mil z baterią przedłużacza
Jeśli przyszli właściciele zastanawiają się nad dokładnym Zasięg Cybertrucka podczas holowania, może on najwyraźniej spaść do zaledwie 160 mil na jednym ładowaniu, według nikogo innego jak Larsa Moravy'ego, szefa inżynierii pojazdów Tesli.
Zapytany o to przez Sandy'ego Munro podczas spaceru inżynieryjnego Cybertruck, wspomniał, że zasięg Cybertruck może zostać zmniejszony nawet o 50% podczas holowania czegoś mniej aerodynamicznego, jak duża przyczepa do przewozu koni. Ze względu na konstrukcję Cybertrucka i pokrywy tonneaui pokrywy tonneau, uzyskuje on dobrą wydajność aerodynamiczną i przepływ laminarny, które zmniejszają utratę zasięgu do nie więcej niż 20%-30% podczas holowania czegoś bardziej aerodynamicznego, dodał Lars.
Zasięg holowania Cybertruck
Niestety, w najgorszym przypadku trójsilnikowy silnik Cyberbeast ciągnącego wysoką przyczepę do przewozu koni, jego oficjalne specyfikacje zasięgu "do 320 mil" mogą w rzeczywistości spaść do 160-milowego zasięgu holowania Cybertruck. Nie trzeba dodawać, że utrata zasięgu nie jest zaskakująca dla żadnego właściciela ciężarówki, który musiał ciągnąć ciężkie, blokowe rzeczy, ale warto o tym wiedzieć, aby zaplanować trasę ładowania na wypadek, gdyby ktoś zdecydował się uderzyć w boondocks z dużą przyczepą.
Nie trzeba dodawać, że właśnie dlatego Tesla zdecydowała się również zaoferować Cybertruck przedłużacz zasięgu dzięki któremu może pokonać 470 mil na jednym ładowaniu. Opcjonalny akumulator o pojemności 50 kWh, który montuje się za kabiną jak skrzynkę narzędziową, nie jest tani i kosztuje 16 000 USD, ale jest przeznaczony dla osób, które naprawdę muszą "holować ciężkie rzeczy w góry", jak powiedział Elon Musk.
Nie ma sensu dźwigać i płacić za te wszystkie dodatkowe 4680 ogniw baterii ogniw, dodał Lars Moravy, ponieważ zasięg Cybertrucka został obliczony tak, aby odpowiadał zdecydowanej większości potrzeb pickupów.
500-milowy zasięg przedłużacza Cybertruck
Tutaj Drew Baglino, szef Tesli ds. układu napędowego i energii, wspomniał o czymś bardzo interesującym na temat przyszłych planów producenta dotyczących przedłużacza zasięgu. Po pierwsze, wyjaśnił proces myślowy stojący za jego decyzją o zaoferowaniu przedłużacza zasięgu jako dodatku zamiast wbudowywania większej liczby akumulatorów 4680 w podwozie.
Zarówno on, jak i Lars byli zdania, że te ogniwa byłyby mądrzejsze, gdyby zamiast tego przeznaczono je na produkcję większej liczby Cybertrucków lub Modelu Y w Teksasie, dlatego Tesla zdecydowała się zaoferować opcjonalny pakiet baterii przedłużacza. "Jeśli chcesz dodatkowego zasięgu, możesz go kupić" - powiedział Lars.
Co więcej, Tesla pracuje nad osiągnięciem pożądanego 500-milowego zasięgu Cybertruck z obecnym przedłużaczem, ujawnił Drew. Nie sprecyzował jednak, w jaki sposób Tesla osiągnie ten "długoterminowy cel".
Aby przejść z obecnego 460-470 mil całkowitego zasięgu Cybertruck z dodatkowym akumulatorem 50 kWh do 500 mil, które obiecał w 2019 roku, Tesla musiałaby obniżyć pobór mocy o około 10% lub jeszcze bardziej zwiększyć gęstość energii swoich 4680 ogniw. Będzie miała mnóstwo czasu, aby to rozgryźć, ponieważ Cybertruck wydanie przedłużacza zasięgu może nastąpić za rok, a Tesla jest całkiem biegła w znajdowaniu możliwości zwiększenia wydajności.
Proszę kupić złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
Źródło(a)
Munro Live (YT)