Zasilany sztuczną inteligencją układ renderujący 3D MetaVRain jest 1000x bardziej wydajny niż obecne procesory graficzne Nvidii
Południowokoreański zespół naukowców pod kierownictwem profesora Yoo Hoi-Jun pracującego w Korea Advanced Institute of Science & Technology zakończył niedawno prace nad układem napędzanym przez SI, który może przekształcać obrazy 2D w całkowicie edytowalne modele 3D przy bardzo niskim zużyciu energii i wykładniczo zwiększonej prędkości przetwarzania w stosunku do istniejącymi rozwiązaniami od Nvidii. DigiTimes donosi, że nowy procesor renderowania neuronowego znany jest jako MetaVRain i może być łatwo zintegrowany z przenośnym urządzeniem wielkości smartfona. Jego celem jest uproszczenie procesów przekształcania obiektów i osób z realnego świata w awatary 3D dla Metaverse.
W wyniku tego uproszczenia, koszty produkcji renderów 3D mogą być znacznie obniżone, ponieważ zautomatyzowane szkolenie AI eliminuje uciążliwą ręczną edycję 3D za pomocą specjalistycznych pakietów, takich jak Blender. Wymagania dotyczące pamięci VRAM mogą być również zmniejszone nawet 180 razy. Procesy przechwytywania i renderowania stają się tak proste, jak pstryknięcie kilku zdjęć i przesłanie ich do inteligentnej aplikacji. Po przekształceniu materiału 2D w łatwy do edycji model 3D, inteligentna aplikacja może następnie zastosować tekstury wyuczone na podstawie określonych stylów sztuki, takich jak Picasso czy Van Gogh.
Aby zaradzić początkowym nieefektywnościom procesów renderowania wspomaganych przez SI, zespół badaczy zaimplementował algorytm, który emuluje ludzkie poznanie wizualne. Podobnie jak ludzie, którzy najpierw postrzegają kontury obiektu, a następnie komponują cały kształt, chip MetaVRain najpierw wyznacza kształty za pomocą wokseli o niskiej rozdzielczości, a następnie stosuje wcześniej wyrenderowane struktury, aby zwiększyć szybkość obliczeń.
Przechwytywanie obrazu odbywa się poprzez bardzo zaawansowany sensor CMOS, a proces renderowania odbywa się co najmniej 911 razy szybciej w porównaniu do obecnych konsumenckich procesorów graficznych. Film demonstracyjny pokazuje, że MetaVRain może renderować model z prędkością 32,8 klatek na sekundę, podczas gdy RTX 2080 Renderuje jedynie mniej niż 3% klatki w ciągu jednej sekundy. Wyższa prędkość dodatkowo zmniejsza zapotrzebowanie na energię dla pojedynczej wyrenderowanej klatki o 26 400 razy (133 mW) w porównaniu z konsumenckimi procesorami graficznymi. Taka specyfikacja umożliwia renderowanie w czasie rzeczywistym dla VR/AR za pomocą smartfona.
Podczas gdy Rozwój AI przyćmiewa obecnie wszystko, co związane z Metaverse, profesor Yoo Hoi-Jun i jego zespół wierzą, że chipy oparte na AI, takie jak MetaVRain, mogą ostatecznie przyspieszyć nadejście Metaverse.