Zeekr nie jest może globalną marką jak Tesla, ale udowadnia, że może konkurować. Chiński producent samochodów oddał strzał z łuku w kierunku płatnej oferty Full Self-Driving (FSD) Tesli, wypuszczając bezpłatną wersję własnego systemu ADAS.
Technologia Zeekr pozwala kierowcom na niemal całkowite przekazanie kontroli nad samochodem na wcześniej ustalonych trasach. Jednak na tym etapie, gdy firma wciąż stara się o zatwierdzenie przez organy regulacyjne, użytkownicy muszą trzymać ręce na kierownicy, podobnie jak Tesla.
System opiera się na dwóch chipsetach Nvidia Orin X w połączeniu z jednym lidarem. W przyszłości Zeekr wprowadzi jednak chip samochodowy Nvidia Thor, zestaw lidarów dalekiego zasięgu i czterech jednostek krótkiego zasięgu. Specyfikacja ta jest przeznaczona na rynek chiński, ponieważ pojazdy sprzedawane za granicą będą wykorzystywać inne chipy w celu spełnienia wymogów regulacyjnych.
Zeekr wypuści darmową wersję dla grupy testowej, zanim udostępni ją powszechnie w kwietniu. Dyrektor generalny firmy, Andy An, powiedział, że nie ma sensu wprowadzać subskrypcji, podczas gdy ADAS jest wciąż w fazie rozwoju i trudno nie zauważyć odniesienia do płatnego FSD Tesli kosztującego 8 850 USD.
Tesla opracowuje jednak własny ADAS bez lidaru, komponentu, który An przyznaje, że zwiększa koszty, ale zwiększa bezpieczeństwo. Większa marka stara się przyciągnąć kierowców do FSD w Chinach dzięki bezpłatnej miesięcznej ofercie.