Zeiss skupia się na rynku fotografii smartfonowej, ale pozostaje mocno zaangażowany również w dedykowane obiektywy do aparatów fotograficznych
Po ostatnich plotkach https://petapixel.com/2023/06/07/zeiss-has-left-the-photo-industry-report/ zeiss na dobre opuszcza rynek obiektywów fotograficznych, firma wydała oświadczenie skierowane do jednego ze swoich ambasadorów, Grega Watermanna (za pośrednictwem Sony Alpha Rumors). W odpowiedzi Zeiss ujawnia, że firma będzie nadal produkować wysokiej jakości obiektywy fotograficzne, choć niektóre sformułowania wydają się nieco złowieszcze dla fanów sprzętu firmy i fotografii w ogóle.
ZEISS nie wycofał się z rynku obiektywów fotograficznych.
Wystarczy zajrzeć na stronę www.zeiss.com/consumer-products/int/photography.html lub amazon.com, aby przekonać się, że nadal promujemy i sprzedajemy nasze obiektywy fotograficzne. Musimy jednak zmierzyć się z faktami. W pierwszych miesiącach pandemii globalny rynek zmniejszył się znacząco i nieodwracalnie. Firmy muszą się dostosować. I oczywiście wnosimy naszą wyjątkową wiedzę do obrazowania mobilnego. Ponieważ jasne jest również, że konsumenci, a także ambitni i profesjonalni fotografowie, coraz częściej preferują swoje smartfony do całodziennego fotografowania.
W oświadczeniu Zeiss nawiązuje do trendu, którego wszyscy są świadomi od jakiegoś czasu - smartfony przejmują scenę fotografii konsumenckiej. Chociaż z pewnością prawdą jest, że potężne aparaty w smartfonach przecięły rynek aparatów dedykowanych, raporty CIPA pokazują, że od czasu pandemii nastąpiło pewne ożywienie. W 2022 r. odnotowano 10,8% wzrost sprzedaży korpusów aparatów w porównaniu z 2021 r.
Zeiss wkracza na rynek smartfonów w ramach partnerstwa https://www.notebookcheck.net/Sony-partnering-with-Zeiss-and-Samsung-on-the-Xperia-1-cameras.420419.0.html z takimi firmami jak Sony i Vivo to sposób, w jaki firma zareagowała na zmianę na rynku smartfonów. Firmy takie jak Canon i Sony poszły w innym kierunku, walcząc o rynek fotografów smartfonów. Najnowszy aparat do vlogowania PowerShot V10 firmy Canon jest skierowany bezpośrednio do smartfonów, podczas gdy ZV-1 II firmy Sony ma na celu przyciągnięcie tego samego tłumu dzięki kompaktowej obudowie i sprytnym funkcjom wideo.