Zestaw radarowy Tesla Hardware 4.0 zostaje zburzony, ponieważ modele HW4 w końcu zyskują asystenta parkowania
Tesla zaczęła instalować swój najnowszy zestaw do autonomicznej jazdy Hardware 4.0 (HW4) w Modelu S i Modelu Xa ostatnio została przyłapana na wyposażaniu w niego nowych partii Modelu Y ale najwyraźniej bez radaru, który znajduje się w droższych modelach.
Nominalnie, zestaw HW4 jest wyposażony w więcej kamer Tesla Vision, które oferują czujniki Samsunga o znacznie wyższej rozdzielczości - 5 MP vs 1,2 MP - niż to, co właściciele Tesli mają w pojazdach HW3, ale nie są one podłączone do Modelu S / X. Jest również wyposażony w nowy, mocniejszy komputer ze zintegrowanym podsystemem graficznym, a także radar, pomimo twierdzeń Elona Muska, że funkcja pełnej autonomicznej jazdy może działać równie dobrze z opcją Tesla Vision opartą wyłącznie na kamerze.
Wszystkie te nowości sprzętowe oznaczają jednak, że HW4 nie może być łatwo lub tanio zmodernizowany w starszych pojazdach HW3a pełny zestaw radarowy Hardware 4.0 został teraz rozebrany, aby zademonstrować dlaczego. Ogromny radiator przejmuje ciężar rozpraszania ciepła, dzięki czemu nowy układ scalony o niższej tolerancji temperaturowej może działać zgodnie z przeznaczeniem.
Jedno spojrzenie na płytkę systemową i staje się jasne, dlaczego Tesla nie ryzykuje z zakresem temperatur, ponieważ zawiera dość drogi programowalny układ FPGA Xilinx Zynq 7020. Kolejne spojrzenie na opakowanie potwierdza, że zestaw HW4 jest również wyposażony w radar, podczas gdy numer FCC na pudełku ujawnia, że jest to "niepulsacyjny radar samochodowy, który działa w paśmie 76-77 GHz i obsługuje 3 tryby wykrywania".
Jego pole widzenia nie krzyczy jednak radarem wysokiej rozdzielczości, a Tesla umieściła go za przednim zderzakiem, więc może to być tylko skaner pobliskich obiektów, mający na celu poprawę zachowania podczas jazdy, a nie zapewnienie pełnego widoku krajobrazu w niesprzyjających warunkach pogodowych. Na przykład Model Y, który niedawno zaczął być dostarczany z komponentami HW4, najwyraźniej nie ma tego radaru, więc najwyraźniej nie jest to coś, co Tesla uważa za szczególnie ważne.
Inną możliwością jest to, że Tesla umieszcza komponenty sprzętowe 4.0 w swoich nowych samochodach w zwykły sposób, gdy tylko staną się dostępne i bez większych fanfar. Czasami oznacza to, że oprogramowanie musi jeszcze dogonić zainstalowany sprzęt, a samochody HW4 zostały wprowadzone na rynek z wieloma funkcjami wspomagającymi kierowcę, takimi jak Autopilot, tempomat Traffic Aware lub Full Self-Driving Beta, które nie zostały jeszcze włączone.
Najważniejszymi z nich są oczywiście FSD i Autopilot, ale przynajmniej Tesla wydała aktualizację, aby dać im nową opcję Park Assist która ma zastąpić ultradźwiękowe czujniki parkowania , które Tesla usunęła, aby zaoszczędzić 144 dolary za sztukę. Nie trzeba dodawać, że wielu właścicieli twierdzi, że czujniki ultradźwiękowe działały lepiej i być może nowy radar może pomóc w obowiązkach asystenta parkowania, przynajmniej w przypadku krawężników lub innych przeszkód w słabym świetle.
Pobierzzłącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
Tesla Vision Park Assist rolling out to HW4 vehicles via 2023.12.300.1@teslascope @WholeMarsBlog pic.twitter.com/j7NSYQzf8C
— Shaun (@sw_ev) June 9, 2023