Notebookcheck Logo

Zreformowany właściciel Tesli podkreśla fatalne błędy oprogramowania Volkswagena ID.4 w długoterminowej recenzji

ID.4 Volkswagena to główna elektryczna oferta marki na rynku amerykańskim, ale ID. Buzz wkrótce zaoferuje większą różnorodność. (Źródło zdjęcia: Volkswagen)
ID.4 Volkswagena to główna elektryczna oferta marki na rynku amerykańskim, ale ID. Buzz wkrótce zaoferuje większą różnorodność. (Źródło zdjęcia: Volkswagen)
E for Electric na YouTube opublikował dwuletnie doświadczenie w posiadaniu Volkswagena ID.4, wyjaśniając, że chociaż istnieje wiele naprawdę korzystnych aspektów elektrycznego SUV-a, niektóre wady są nie do utrzymania. Po dwóch latach posiadania ID.4 te uporczywe problemy ostatecznie doprowadziły go do sprzedaży samochodu, a przejście branży w kierunku pojazdów definiowanych programowo oznacza, że tego typu usterki będą tylko coraz częstsze.
Fail E-Mobility Review Snippet

YouTuber zajmujący się pojazdami elektrycznymi, Alex Guberman, opublikował na swoim kanale E for Electric ostateczną recenzję swojego Volkswagena ID.4, szczegółowo opisując niezliczone problemy, jakie napotkał podczas dwuletniej pracy z tym pojazdem. Nic dziwnego, że większość problemów, na które natrafił, była oparta na oprogramowaniu i chociaż niektóre z nich były mniej poważne, inne sprawiły, że utknął na poboczu drogi.

Trzeba przyznać Volkswagenowi, że Guberman był wczesnym użytkownikiem ID.4 i miał kilka bardzo pozytywnych słów na temat zasięgu elektrycznego SUV-a wynoszącego 250 mil, wyglądu, komfortu i przystępnej ceny, które początkowo przyciągnęły go do tego samochodu. Nie minęło jednak wiele czasu, zanim zaczęły się problemy. W ciągu kilku tygodni ID.4 sprawił, że Guberman utknął na poboczu drogi z powodu awarii sprzętu. Volkswagen początkowo powiedział mu, że naprawa potrwa kilka tygodni, ale ostatecznie została rozwiązana w ciągu kilku dni dzięki obecności Gubermana w Internecie i statusowi influencera.

Podczas gdy jedną z początkowych zalet ID.4 była kompatybilność z Android Auto, funkcja ta okazała się jedną z największych frustracji związanych z ID.4. Połączenie z Android Auto było nie tylko niewiarygodnie niestabilne, często rozłączało się i czasami trwało do dziesięciu minut, ale także nieoczekiwanie powodowało poważne przegrzanie telefonu Gubermana. System informacyjno-rozrywkowy często całkowicie tracił dźwięk, co wymagało żmudnego obejścia, aby dźwięk znów działał.

Bardziej rażące były jednak zakłócenia oprogramowania w codziennej eksploatacji pojazdu, z częstymi problemami pojawiającymi się, gdy Guberman próbował naładować pojazd. Często uścisk dłoni między samochodem kończył się niepowodzeniem lub trwał zbyt długo. VW obiecał naprawić te i inne problemy poprzez aktualizację oprogramowania OTA, która ostatecznie została zastosowana podczas serwisu. Aktualizacja oprogramowania nie tylko nie rozwiązała problemów, ale wprowadziła nowe.

Guberman przyznaje, że był wczesnym użytkownikiem ID.4 i że musiały wystąpić pewne problemy ze względu na charakter pojazdu pierwszej generacji. Zauważa również, że inni właściciele ID.4, którzy zakupili je niedawno, doświadczyli mniej problemów ze swoimi pojazdami.

Wszystkie te problemy z oprogramowaniem nie wzbudzają zaufania do pojazdów elektrycznych marki, ale ostatnie komentarze Pablo Di Si, dyrektora generalnego Volkswagen North America https://www.notebookcheck.net/VW-North-America-CEO-issues-warning-about-price-gouging-for-upcoming-ID-Buzz.723969.0.html na temat ID. Buzz ilustrują świadomość, że ogólne doświadczenie w przyszłych pojazdach elektrycznych nie może być spartaczone, jeśli marka ma zaangażować się w elektryfikację.

Kup osłonę kabla ładowania pojazdu elektrycznego Cable Shield na Amazon.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Zreformowany właściciel Tesli podkreśla fatalne błędy oprogramowania Volkswagena ID.4 w długoterminowej recenzji
Julian van der Merwe, 2023-06- 7 (Update: 2024-08-15)