Zużycie akumulatora VW ID.3 lepsze niż oczekiwano w teście ADAC na 100 000 km
ADAC opublikował na stronie wyniki testu wytrzymałości akumulatora VW ID.3. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC) jest największym stowarzyszeniem motoryzacyjnym w Europie, zapewniającym członkom pomoc drogową. Do testu wybrano wersję ID.3 sprzed faceliftingu z akumulatorem o pojemności 77 kWh, przy czym EV był za każdym razem ładowany do 100%.
ADAC zauważa, że pakiet zasilający ma pojemność brutto 82 kWh, a bufor ma na celu zwiększenie żywotności baterii. Badanie monitorowało pogorszenie stanu baterii ID. 3 na dystansie 100 000 km (~62 137 mil), co zajęło dwa i pół roku. Po tym czasie BMS wykazał, że stan baterii wynosił 93% (SoH), co oznacza spadek o 1% na każde 14 286 km (~8 877 mil). Jest to znacznie więcej niż 74% szacowane przez Volkswagena dla tego samego przebiegu, co odpowiada utracie 1% co 3 846 km (~2 390 mil).
Dla porównania, Tesla szacuje, że przeciętna bateria w jednym z jej pojazdów elektrycznych traci 12% pojemności po 322 000 km (~200 000 mil); to około 1% na 26 816 km (~16 667 mil). ADAC kontynuuje test do osiągnięcia 160 000 km (~99 419 mil) i wygaśnięcia gwarancji producenta. Warto pamiętać, że test został przeprowadzony tylko na jednym samochodzie, co oznacza, że należy zachować ostrożność przy wyciąganiu wniosków.