Notebookcheck Logo

Zwolnienia w Microsofcie najbardziej dotknęły 343 Industries, The Coalition i Bethesdę, ale studio potwierdza, że Halo i Master Chief pozostaną na swoim miejscu

Halo Infinite's 343 Industries najbardziej ucierpiało podczas ostatnich zwolnień w Microsofcie. (Źródło obrazu: Xbox)
Halo Infinite's 343 Industries najbardziej ucierpiało podczas ostatnich zwolnień w Microsofcie. (Źródło obrazu: Xbox)
Ostatnie zwolnienia w Microsofcie najwyraźniej najbardziej dotknęły 343 Industries - twórców popularnej serii Halo - obok takich studiów jak The Coalition i Bethesda. Z kilkoma byłymi pracownikami wyrażającymi swoje opinie na temat przywództwa i nieuzasadnionej potrzeby redukcji zatrudnienia pomimo dobrych przepływów pieniężnych, fani Halo obawiają się, że te ruchy będą miały negatywny wpływ na Halo Infinite, nawet jeśli oficjalnie zapewniono ich, że rozwój gry będzie przebiegał zgodnie z planem.
Gaming Business

Ostatnie posunięcie Microsoftu, polegające na zwolnieniu 10.000 pracownikóww obliczu niepewności ekonomicznej było szokiem dla wielu pracowników - weteranów i innych. Masowe zwolnienia objęły również dział Xbox, a w szczególności studia pracujące nad grami Halo (343 Industries), Gears of War (The Coalition) i Starfield (Bethesda Game Studios).

Chociaż redukcja 10 000 pracowników stanowi tylko około 5% pracowników Microsoftu w skali globalnej, osoby znające sprawę sugerują, że 343 Industries było wśród tych, którzy ucierpieli, pomijając kluczowe odejścia przed tymi zwolnieniami.

Ma to wpływ na Halo Infinite z szefem kreatywnym Josephem Statenem, który opuszcza studio, by dołączyć do Xbox Publishing. Staten dołączył do 343 Industries pod koniec 2020 roku, aby poprowadzić Halo Infinite w kierunku właściwej premiery.

Były pracownik Che Chou napisał na Mastodonie że ponad 60 osób z 343 Industries zostało zwolnionych, w tym ci, którzy włożyli dekady pracy. Były projektant Halo Multiplayer Patrick Wren, który jest teraz w Respawn powiedział, że czuje, że ruchy Microsoftu "ustawiły Halo na porażkę". Zatweetował,

Zwolnienia w 343 nie powinny mieć miejsca, a Halo Infinite powinno być w lepszym stanie. Powodem obu tych rzeczy jest niekompetentne przywództwo na górze podczas rozwoju Halo Infinite powodujące ogromny stres dla tych, którzy ciężko pracują, aby Halo było najlepsze, jakie może być."

Wielu uważa, że polityka wykonawców Microsoftu i relacje z nimi są powodem kłopotów Halo Infinite. Były deweloper Halo, który posługuje się pseudonimem Nick | Sir Iron Wolf na Twitterze odpowiedział na post Wrena,

Nie zapominaj o dużym uzależnieniu od wykonawców/wykonawców i tym syfiastym systemie (choć wiem, że to bardziej MS). Kochałbym pozostać w zespole, gdybym mógł of i pracował moją drogę w górę. Nadal jest to jedna z moich ulubionych prac, w których byłem".

Inny były deweloper 343, Zara, potwierdził,

Po tym, jak przez prawie 6 lat byłem zmuszany do pracy w tym cyklu, zawsze czułem się jakbym był podświetlany, słysząc jak bardzo kierownictwu zależało na nas i na naszych opiniach, ale rzadko zapraszał nas tam, gdzie wydawało się, że może to zrobić największą różnicę, a my dostawaliśmy pojednawczą bierność".

Naturalnie, to sprawia, że fani Halo są zaniepokojeni przyszłością ich ukochanej franczyzy. szef studia 343, Pierre Hintze, potwierdził jednak,

Halo i Master Chief są tutaj, aby pozostać.

343 Industries będzie nadal rozwijać Halo i w przyszłości, włączając w to epickie historie, multiplayer i więcej tego, co czyni Halo wspaniałym".

Choć może to nieco uspokoić obawy, wielu nadal uważa, że zwolnienia wydają się w tym momencie nieuzasadnione, biorąc pod uwagę, że w firmie nie brakuje gotówki. Microsoft osiągnął 198 miliardów dolarów przychodów i 83 miliardy dolarów przychodów operacyjnych w 2022 roku.

Gigant z Redmond nabył ZeniMax Media za 7,5 miliarda dolarów w 2021 roku i chce dopracować zakup za 68,7 miliarda dolarów Zakup za 68,7 mld USD activision Blizzard Inc. z US FTC i innymi regulatorami. CEO Microsoftu Satya Nadella zarobił 54,9 mln USD jako wynagrodzenie w 2022 roku.

Dlatego też, choć zwolnienia nie są nowością dla Microsoftu, to ich czas w szczególności w odniesieniu do globalnych wydarzeń i własnych rosnących przychodów Microsoftu budzi kilka brwi.

Nie jest to jednak tylko Microsoft. Główne firmy technologiczne, takie jak Google Alphabet (12 000), Facebook Meta (11 000), Salesforce (8 000), Cisco (4 000), Twitter (3 700), Seagate Technology Holdings (3 000) i Intel (oczekuje się, że w tysiącach), między innymi , zdecydowały się na redukcję zatrudnienia na redukcję zatrudnienia.

W czasie pandemii branża technologiczna odnotowała zwiększone tempo zatrudniania pracowników ze względu na gwałtowny wzrost popularności pracy zdalnej i współpracy. Jednak w sytuacji, gdy sytuacja na świecie zaczyna się normalizować, w połączeniu z załamującym się rynkiem komputerów osobistych, rosnącą inflacją i szokiem energetycznym spowodowanym trwającym konfliktem rosyjsko-ukraińskim, firmy te chcą teraz pozbyć się nadmiaru pracowników z ostatnich kilku lat, aby przygotować się na niepewność gospodarczą.

W międzyczasie Bethesda pracuje nad ambitnym projektem Starfield, a The Coalition nad kolejną odsłoną Gears oraz innym niezapowiedzianym tytułem.

Miejmy nadzieję, że nowa restrukturyzacja 343i dobrze wróży dla dobra serii i fanów.

Kup Xbox Series X na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 01 > Zwolnienia w Microsofcie najbardziej dotknęły 343 Industries, The Coalition i Bethesdę, ale studio potwierdza, że Halo i Master Chief pozostaną na swoim miejscu
Vaidyanathan Subramaniam, 2023-01-23 (Update: 2023-01-23)