iMac M1: Komputer all-in-one ma podobno usterkę sprzętową - Apple odmawia bezpłatnej naprawy, wysoka jasność wyświetlacza stanowi ryzyko
W chwili obecnej nie jest jeszcze do końca jasne, jak powszechny jest ten problem sprzętowy. Wpisy na forach mogą dawać nieco zniekształcone wrażenie i łatwo prowadzić do przeceniania pewnych kwestii, ponieważ tylko dotknięci użytkownicy - być może kilkakrotnie i na kilku platformach - zgłaszają problem, podczas gdy setki tysięcy iMaców mogą działać bez zarzutu.
W tym przypadku opisywany problem jest o tyle interesujący, że ewidentnie jest to wada sprzętowa. Sam błąd: na wyświetlaczu iMaca M1 pojawiają się uporczywe poziome linie, które poważnie ograniczają użyteczność i atrakcyjność wizualną wyświetlacza. Problem można stosunkowo szybko powiązać z wyświetlaczem, ponieważ dotknięci nim użytkownicy nadal mogą bez problemu korzystać z zewnętrznego ekranu. Wyklucza to wadę iGPU.
W szczegółowych dyskusjach na różnych platformach użytkownicy opisują swoje doświadczenia.
Apple postępowanie z problemem wydaje się różnić w zależności od przypadku, ale generalnie okazuje się nie do zaakceptowania przez klientów. Apple obecnie odmawia naprawy urządzeń poza gwarancją, ponieważ nie przyznał się jeszcze do seryjnej wady. Na forum Apple jeden z użytkowników podaje stosunkowo szczegółowy opis błędu: termiczne uszkodzenie kabla, które ogranicza transmisję sygnału. Im wyższa wybrana jasność wyświetlacza, tym większe prawdopodobieństwo uszkodzenia termicznego kabla. Kabel nie może być po prostu wymieniony, co sprawia, że potencjalne naprawy są bardziej kosztowne.